اتوبوس حامل سوخت قاچاق در پیرانشهر متوقف شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: اتوبوس حامل سوخت قاچاق در مرز تمرچین پیرانشهر متوقف و فرد متخلف به پرداخت ۹۹۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، حسین نجف زاده روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران ایستگاه انتظامی گمرک تمرچین شهرستان پیرانشهر محموله سوخت را در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: با کشف ۷۵۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در باک اضافی یک دستکاه اتوبوس، پرونده ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پیرانشهر تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: شعبه رسیدگی کننده با بررسی مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل سه برابر ارزش ریالی سوخت محکوم کرد.

وی اظهار کرد: شعبه همچنین از بابت نصب باک اضافی در خودرو علاوه بر فک و ضبط باک، حکم به پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال صادر و در مجموع متخلف را به پرداخت ۹۹۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha