۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81820910
T T
۰ نفر

15 میلیون دینار عراقی در پیرانشهر كشف و ضبط شد

۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81820910
15 میلیون دینار عراقی در پیرانشهر كشف و ضبط شد

مهاباد- ایرنا- عوامل پست و كنترل مرزی تمرچین پیرانشهر مبلغ 15 میلیون دینار عراقی را از یك مسافر خروجی در این پایانه مرزی كشف و ضبط كردند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی تعزیرات حكومتی آذربایجان غربی، این مسافر قصد داشت كه 15 میلیون دینار عراقی را به صورت قاچاق و بدون مجوز خروج از طریق این پایانه مرزی خارج كند.
بر اساس این گزارش، با هوشیاری ماموران پست و كنترل مرزی تمرچین این شخص شناسایی و پس از تشكیل پرونده و سیر مراحل قانونی و اعلام جرم گمرك به تعزیرات حكومتی این شهرستان ارجاع داده شد.
رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق كالا و ارز اداره تعزیرات حكومتی پیرانشهر نیز متهم را به ضبط این مقدار ارز خارجی و پرداخت مبلغ 486 میلیون ریال جزای نقدی جریمه كرد.
پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترك با كشور عراق و در شمال غربی ایران و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مرز تمرچین تا شهر ارومیه مركز استان 160 كیلومتر فاصله دارد و نزدیكترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است كه به ترتیب حدود 11 كیلومتر و 25 كیلومتر با گمرك تمرچین فاصله دارند.
مرز تمرچین پیرانشهر سال 86 به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعالیت خود را آغاز كرد و اكنون روزانه صدها دستگاه انواع خودرو از طریق این واحد مرزی تردد می كنند.
شهرستان مرزی پیرانشهر با 123 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.ك3
3020/6185/1905 /1596
۰ نفر