۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85492007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاق در آذربایجان‌غربی ۵.۴ درصد کاهش یافت

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85492007
طلاق در آذربایجان‌غربی ۵.۴ درصد کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی با اشاره به توقف روند رشد طلاق در استان با اقدامات صورت گرفته گفت: میزان وقوع طلاق در استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، ۵.۴ درصد کاهش یافته است که امیدواریم همین روند امسال نیز ادامه یابد.

سعید احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته، هشت هزار و ۶۰۰ مورد طلاق در آذربایجان غربی به ثبت رسید که نزدیک به ۵۰۰ مورد کمتر از سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹ هزار و ۱۰۰ مورد طلاق در آذربایجان غربی ثبت شده بود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید.

احمدی اظهار کرد: این آمار نیز حدود ۵.۴ درصد کمتر از ازدواج های ثبت شده در سال ۱۴۰۱ بود.

وی در خصوص ولادت و فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان غربی نیز گفت: در سال گذشته ۵۰ هزار و ۶۳۰ مورد ولادت و ۱۶ هزار و ۶۲۱ مورد وفات در استان داشتیم که ولادت ۱.۵ درصد کاهش و وفات ۱.۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشت.

وی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه وقوع ولادت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ نزدیک ۲.۴ درصد کاهش یافته بود، این رقم در مقایسه بین سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ به ۱.۴ درصد رسیده و درواقع شیب کاهشی ولادت در استان کمتر شده و امیدواری ها برای تغییر این روند نیز افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، در سال های گذشته روند صعودی را در حوزه وقوع طلاق در کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی شاهد بودیم که این روند در سال جاری تغییر یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha