به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روز سهشنبه در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت برج میلاد تهران گفت: هنوز ایرادات گزارش حسابرسی از سال ۹۹ هنوز رفع نشده است، مدیرعامل شرکت باید توضیح دهد که برای رفع ایرادات چه اقداماتی انجام شده است.
محمد آخوندی ادامه داد: رفع ایراد گزارش حسابرسی این شرکت یکی از موضوعات اصلی است در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تکرار شده است، تعیین تکلیف نهایی وضعیت مالیات بر ارزش افزوده در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ است.
وی افزود: شرکت موظف است در خصوص زیان انباشته بیش از سرمایه جهت انحلال شرکت اقدام کند. آخوندی با بیان اینکه هفت برابر سرمایه شرکت زیان انباشته وجود دارد، افزود: درحال بررسی موارد هستیم که بند مصوبه شورا اصلاح شود تا مشکلات ماده ۱۴۱ این شرکت برطرف شود.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ شرکت موظف به انجام وظایف مقرر نسبت به صاحبان سهام است.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه راهکارهای قانونی درباره تعیین تکلیف واگذاری برج میلاد به شرکت باید بررسی شود، خاطرنشان کرد: این مشکلات برای برخی دیگر از شرکت ها نیز وجود داشت که باید در خصوص آن گزارشات ارائه شود.
در ادامه عباس حیدری مدیرعامل شرکت برج میلاد در این باره گفت: در سال ۱۴۰۰ و پس از برگزاری مجمع، گزارش مقبول از حسابرسان دریافت و به حسابرس سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه اولیه برج میلاد ۶ میلیارد تومان بیشتر نیست، اظهار داشت: از آنجاکه شرکت دارایی و ملکی ندارد عملا نمی توانیم افزایش سرمایه داشته باشیم و شرکا باید اقدام کنند که البته شرکا نیز ممنوعیت هایی دارند که امیدواریم برطرف شود.
وی افزود: مکاتبات را با مجامع و شهرداری انجام خواهیم داد تا موانع قانونی برطرف شود و شرکا بتوانند سرمایه را افزایش دهند تا از ماده ۱۴۱ خارج شویم.
حیدری با بیان اینکه هیچ مطالبه ای به پیمانکاران نداریم و در مراجع قضایی در حال پیگیری هستند، تصریح کرد: تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده نیز به طور کامل انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
در پایان گزارش حسابرسی شرکت برج میلاد تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.
تایید گزارش حسابرسی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران
در ادامه جلسه امروز شورای شهر نیز گزارش حسابرسی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این باره افزود: اگر گزارش حسابرسی صندوق بازنشستگی قرائت می شد قطعا مقبول بود.
وی تاکید کرد: شرکت عمران تهاتر و شرکت عمران کارکنان گزارش این سازمان را مشروط کرده اند که کارگزار آن یا سازمان عمران مناطق و یا مناطق بوده اند.
وی افزود: تمام صندوق های بازنشستگی کشور با اعدادی وحشتناک ورشکسته هستند و شاید کمترین رقم آن به صندوق بازنشستگی شهرداری برمی گردد. ممکن است این ارقام در گزارشات سالهای آینده سازمان نیز همچنان وجود داشته باشد.
در ادامه حسین خرم جاه، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان اینکه از ۱۲ سال پیش هیچ کسی جز صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی ورود پیدا نکرد، گفت: وزیر دفاع و وزیر کار بیشترین بودجه را برای این صندوق در نظر گرفتند.
وی با بیان اینکه وضعیت صندوق بازنشستگی شهرداری تهران نسبت به سایر صندوق ها بهتر است، یادآور شد: ۳۵ درصد تعهدی که شهرداری در نظر گرفته جای تقدیر دارد. حق مسکن به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد رسیده است. در سال ۱۴۰۳ بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته ایم.
وی با بیان اینکه شرکتهای زیان ده ما در گذشته پنج شرکت بود اما امروز به دو شرکت رسیده است گفت: این دو مورد نیز در مرز زیان دهی هستند. این نشان میدهد که ما بیش از تورم به شرکت ها فشار وارد می کنیم.
خرم جاه با بیان اینکه بیش از ۱۵ جلسه برگزار کردیم که سرمایه صندوق افزایش یابد، تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران برای اولین بار تسویه شد. در چند ماه اخیر شرکت عمران تهاتر نیز تلاش کرد تا بدهی ها پرداخت شود.
وی همچنین تصریح کرد: دارایی شرکت عمران کارکنان نیز توسط سازمان املاک ارزیابی شده و به زودی پس از پرداخت دارایی ها، سازمان نیز از منابع مالی خود برخوردار خواهد شد.
خرم جاه با بیان اینکه شرکت عمران تهاتر در سالهای قبل همواره زیان ده بود، یادآور شد: متأسفانه آراء در این زمینه به ضرر ما صادر شده است. پیگیری هایی کردیم تا پای کار باشیم و مشکلات حل شود اما در نهایت شرکت عمران تهاتر در سال ۱۴۰۲ از زیان خارج شد و به سود رسید.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تأکید کرد: تلاش بسیاری صورت گرفت تا شرکت ها یک به یک از زیان خارج شدند. امروز شرایط به گونه ای است که شرکت هایی همچون خودروسرویس و حامیان از فضای بیرون از شهرداری نیز کارسازی کرده اند.
وی ادامه داد: به همین دلیل است که به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه هستیم تا درآمد سازمان ها و شرکت ها نیز به سازمان بازنشستگی اضافه شود.
در ادامه احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید تکالیف سازمان برای سال ۱۴۰۳ رفع شود که البته همراهی و همکاری شهرداری تهران و سازمان املاک را نیز می طلبد.
وی افزود: ۱۱ مورد از تکالیف سازمان به قبل از سال ۱۴۰۰ برمی گردد و یک مورد از آن به بعد از سال ۱۴۰۰ مربوط است.
در این رابطه مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم گفت: شهرداری تهران بابت پرداخت حقوق بازنشستگان ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را اختصاص می دهد و بازنشستگان به هیچ عنوان نگران حقوق و دستمزد خود نباشند.
وی ادامه داد: در تمام ادوار و این دوره، شهرداری با تمام قوا از حقوق و دستمزد صندوق حمایت کرده و این حمایت راهبردی است. امیدواریم بتوانیم صندوق را به اندازهای خودکفا کنیم که بازنشستگان دغدغهای در این زمینه نداشته باشند.
همچنین گزارش حسابرسی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نیز برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آرای موافق تایید شد.
نظر شما