دانش‌بنیان‌ها در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند/ محصولات صادرات‌محور باشد

کیش- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از شرکت‌های دانش‌بنیان به شرط صادرات‌محور بودن و نیازمحور بودن محصولاتشان تمام‌قد حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، «رحیم سرهنگی» شامگاه سه‌شنبه در بازدید از نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان جزیره کیش اظهار کرد: توسعه نوآوری و حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این جزیره، منافع ملی فراوانی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: از کسب و کارهای استارت‌آپ و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه بر اساس مزیت‌های جزیره کیش و اولویت کشور حمایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: انتظار می‌رود که شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در جزیره کیش در بحث خدمات‌رسانی در حوزه گردشگری نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تبدیل دانش به ثروت را هموار می‌کنند، اضافه کرد: تمامی تلاش خود را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور به کار خواهیم برد.

«سرهنگی» با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه نیز بیان کرد: تولید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کیش باید «نیازمحور» و با هدف تامین بخشی از ضرورت‌های توسعه کشور شکل گیرد.

وی ادامه داد:‌ شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات نیازمحور باید مانع خروج ارز از کشور شوند که در همین راستا سازمان منطقه آزاد کیش برای حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ نوآور و فن آورمحور تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی همچنین توجه به تولید محصولات صادرات‌محور با هدف ارزآوری به کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری دانست و ادامه داد: شرایط جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود در کیش، زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده که در همین راستا سازمان منطقه آزاد نیز تسهیل‌کننده آن خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه ۱۴ شرکت منتخب از ۳۵ شرکت دانش‌بنیان، خلاق، نوآور و استارت آپ حضور دارند که در حوزه‌های طراحی و تولید تجهیزات نفتی، تصفیه آب و پساب، طراحی و ساخت و پشتیبانی نرم‌افزار و اپلیکیشن سازمانی، اسباب بازی و سرگرمی، پلتفرم سیمان بان، بازسازی و نوسازی اماکن و هوشمندسازی، برق و الکترونیک فعال هستند.

لازم به ذکر است که صندوق غیردولتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم در کیش فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha