استعفای یک مقام دولتی دیگر آمریکا در اعتراض به حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا – روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که یکی از مقام‌های دولت بایدن در اعتراض به نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی استعفا کرده است.

به گزارش ایرنا، دو مقام آگاه به واشنگتن پست گفتند که به تازگی یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا که در مباحثات دولت بایدن در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه شرکت داشت، به دلیل مخالفت با گزارش اخیر واشنگتن که ادعا می کند اسرائیل مانع از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه نشده، استعفا کرده است.

استیسی گیلبرت (Stacy Gilbert)، در دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت وزارت امور خارجه خدمت می کرد. به گفته مقام های آگاه وی ایمیلی به همکارانش فرستاده و در آن توضیح داد که نتیجه گیری وزارت امور خارجه که اسرائیل مانع از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه نشده، اشتباه است.

گزارش مذکور حاصل هفته‌ ها بحث در وزارتخانه ‌های دفاع و امور خارجه بود و بر اساس آن اگرچه "کمک‌ها ناکافی است"، با این حال آمریکا "در حال حاضر ارزیابی نمی ‌کند که دولت اسرائیل حمل و نقل یا ارسال کمک‌ های بشردوستانه ایالات متحده را ممنوع یا محدود کرده باشد. "

گیلبرت که اکثریت قریب به اتفاق سازمان ‌های امداد و بشردوستانه با او هم نظر بوده اند، گفت که اسرائیل مانع از رسیدن کمک ‌ها به غیرنظامیان غزه می‌شود.

جاش پاول (Josh Paul)، نخستین مقام وزارت امور خارجه آمریکا که بر سر غزه استعفا داده، در فضای مجازی نوشت: این استعفا در روزی که کاخ سفید اعلام کرد جدیدترین جنایت در رفح از خط قرمز آن عبور نکرده، نشان می‌دهد که دولت بایدن برای اجتناب از حقیقت دست به هر کاری می ‌زند.

علاوه بر پاول، تعداد دیگری از مقام های دولت بایدن از آغاز درگیری های غزه استعفا داده اند که از جمله آنها آنل شلین (Annelle Sheline) کارشناس مسائل حقوق بشر و هالا راریت (Hala Rharrit) یکی از سخنگویان عرب زبان این وزارتخانه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha