جذابیت‌های گرمی مغان در قاب مستندساز ایرانگرد

اردبیل - ایرنا - جواد قارایی ایرانگرد مستندساز برای تهیه برنامه‌های تلویزیونی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری گرمی مغان به این شهرستان سفر کرده است و مسئولان محلی با او در راستای تهیه فیلم‌های مستند جذاب، همکاری می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، فرماندار گرمی مغان روز چهارشنبه در دیدار با جواد قارایی در یکی از تفرجگاه‌های این شهرستان گفت: آثار مستند این ایرانگرد هنرمند بازتاب‌ها و مخاطبان زیادی دارد و به طور یقین از همه جای ایران تماشاگر دارد زیرا جذابیت‌های تماشایی میهن عزیزمان را هنرمندانه توصیف می‌کند و به نمایش می‌گذارد.

حسین مولایی اضافه کرد: روستاهای بخش موران، جاذبه‌های گردشگری نوار مرزی و مناطق جنگلی و همچنین جاذبه‌های سایر روستاها و بخش‌های شهرستان گرمی قابلیت تصویربرداری و معرفی را دارند و پیشنهاد می‌کنم به اقتضای وقت نسبت به تهیه برنامه از مناطق یاد شده اقدام شود.

وی ادامه داد: روستای انی بخش مرکزی دارای یخچال طبیعی است و روستای اوماسلان در انتهای بخش موران به لحاظ آب و هوایی متاثر از دریای خزر است و جذابیت‌های خاصی دارد و در منطقه برزند این شهرستان هم از لحاظ تاریخی و هم از حیث وجود مقبره یکی از امامزادگان از اهمیت برخوردار است

قارایی نیز در این دیدار گفت: به همراه همکاران در حوالی روستای رمضانلو شهرستان گرمی مغان هستیم و بعد به شهر گرمی و اطرافش خواهیم پرداخت و نقاط دیدنی ناشناخته زیادی در این شهرستان وجود دارد که قابلیت تهیه مستند را دارد.

یاسر رعنایی ، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در خصوص برنامه‌های این ایرانگرد مشهور در استان اردبیل گفت: این ایرانگرد مستندساز حدود ۲ سال قبل در سفر به این استان برنامه‌هایی از دامنه‌های سبلان و شیروان دره سی و شهرستان مشگین شهر تهیه کرده بود.

وی ادامه داد: امسال نیز تهیه برنامه‌های مستند از مناطق دیدنی سایر شهرستان‌های استان را در دستور کار خود دارد و کارهای خود را از شهرستان گرمی مغان شروع کرده است و طبق هماهنگی‌ که از ناحیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با او انجام داده‌ایم، بخش‌هایی از برنامه‌های خود را برای انعکاس از سایت اداره کل در اختیار ما قرار خواهد داد.

گرمی مغان از شهرستان های تاریخی و دارای جاذبه‌های طبیعی در شمال استان اردبیل است.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha