۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81544402
T T
۰ نفر

مستند سفر به مناطق بكر ايران زمين

۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81544402
مستند سفر به مناطق بكر ايران زمين

تهران-ايرنا-در ايام نوروز 94 با مستند ايرانگرد به بكرترين و ديدني ترين مناطق كشورمان سفر كنيد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، مستند ايرانگرد طبيعت، تاريخ و فرهنگ اقوام مختلف ايراني را به تصوير مي كشد.

ايرانگرد روايت زندگي فردي شهرنشين است كه براي رسيدن به آرامش در دل طبيعت سفر و با اقوام ايراني مدتي را زندگي مي كند.

اين مستند به شهر ها و استان هاي مختلف ايران سفر كرده و طبيعت اين مناطق به همراه تاريخ و فرهنگ مردم و اقوام آن به تصوير كشيده است.

تهيه كننده و كارگردان اين مستند در اين زمينه اظهار داشت:ايرانگرد هدف دومي هم دارد و آن اين است كه ايران خود را بهتر بشناسيم و بدانيم كه چه قابليت ها و پتانسيل هايي در اقصي نقاط كشور وجود دارد.

جواد قاراي گفت: در مستند ايرانگرد جذابيت هاي طبيعي تاريخي و فرهنگي و نحوه زندگي اقوام مختلف به ويژه عشاير و ايلات به نمايش درآمده است.

وي در ادامه افزود: در تمام مدت 18 ماه ضبط و توليد اين مستند 13 قسمتي، پياده روي هاي بسيار طولاني داشتيم آن هم در مناطق بكر طبيعت ايران و جالب است كه بگويم براي فيلمبرداري دو قسمت از مستند ايرانگرد ما حدود 200 كيلومتر پياده روي كرديم بطوري كه هنگام فيلمبرداري از يكي از رودخانه هاي استان گيلان، يكي از تصويربرداران ما زمين خورد و مچ دستش شكست و اين از دشواري هاي كار ما بود.

وي افزود: اتفاقات متعددي هنگام توليد اين مستند براي عوامل رخ داد اما از آنجايي كه دوربين پشت صحنه نداشتيم، نتوانستيم آن ها را به تصوير بكشيم.

اين كارگردان درباره اينكه در كدام شهرهاي كشور تصويربرداري انجام داده است، تصريح كرد: از آنجايي كه مناطق باصفا و ديدني سيستان بلوچستان خيلي كمتر ديده و معرفي شده و شايد مردم كمتر به اين منطقه سفر كردند و براي اينكه نشان بدهيم اين منطقه از كشور چقدر امن و زيباست، سه قسمت از اين مستند را در اين استان توليد كرديم.

همچنين با سفر به استان هاي چهارمحال و بختياري، خوزستان، بوشهر، كهكيلويه و بوير احمد، اصفهان، مازندران، گيلان، كرمان و خراسان جنوبي، مناطق بكر و ديدني طبيعت زيباي كشورمان را به تصوير كشانديم.

قارايي افزود: براي بالا بردن جاذبه هاي ديدني هر استان، در هر برنامه سه تا شش لوكيشن پيش بيني كرديم تا بيننده با ديدن جذابيت هاي وطن، حتي براي دقايقي اين فرصت را نداشته باشد كه كانال تلويزيون خود را عوض كند.

قاراي تصريح كرد: ما در اين مستند سعي كرديم كشورمان را به همان شكل بسيار زيبا و جذابي كه هست و همچنين فرهنگ زيباي مهمان نوازي اقوام مختلف را به تصوير بكشيم.

قارايي همچنين از توليد مجموعه جديد ايرانگرد در آينده اي نزديك خبر داد و افزود: من براي پنج مجموعه 15 قسمتي مستند ايرانگرد برنامه ريزي كردم و سال هاست كه براي توليد آن تحقيق و پژوهش مي كنم.

اين مجموعه كه نوروز 94 از شبكه يك سيما پخش خواهد شد دومين مجموعه ايرانگرد است و به اميد خدا و به زودي توليد سومين مجموعه را هم آغاز مي كنم.

مستند ايرانگرد در 13 قسمت 55 دقيقه اي از شنبه هشتم فروردين هر شب حوالي ساعت 24 مهمان نوروزي خانه ايرانيان خواهد بود.

جواد قارايي تهيه كننده و كارگردان، علي فاضلي، رحيم دانايي و داود قهردار تصويربردار و كوروش معلمي صدابردار به همراه يك تيم پژوهشي از عوامل مستند ايرانگرد هستند.

فراهنگ**9187**1569