۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85493152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرازیر شدن آلودگی نفتی به اروند رود باید متوقف شود

آبادان - ایرنا - مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عمده آلودگی در اروند رود را ناشی از پساب های پالایشگاهی اعلام کرد و گفت: سرازیر شدن آلودگی نفتی به اروند رود باید متوقف شود

به گزارش خبرنگار ایرنا نادر پسنده روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت خدمات دریایی و چالش آلودگی نفتی در اروندرود بندر آبادان بیان کرد: با توجه به تذکرهای متعدد به شرکت ملی نفت در آبادان و پیگیری های سازمان محیط زیست همچنان شاهد وقوع آلودگی پالایشگاهی هستیم و قطعا مشکلات زیادی را در منطقه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد : با توجه به شدت جریان آب اروند رود، جمع آوری آلودگی نفتی پس از سرایت به رودخانه گاهی با مشکل روبرو شده و در برخی مواقع غیرممکن است.

سرازیر شدن آلودگی نفتی به اروند رود باید متوقف شود

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: لازم است مسئولان پالایشگاه نفت آبادان با تلاش حداکثری و انجام اصلاحات لازم مانع نفوذ آلودگی به رودخانه شوند.

وی گفت: توسعه بندر آبادان و افزایش تجهیزات دریایی و بندری آن، ۲ موضوع لازم به بررسی است و قطعا مدیران سازمان با توجه ویژه به مردم، پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

پسنده در ادامه با اشاره به خدمات رسانی هر ساله مدیریت بنادر و دریانوردی در ایام نوروز به زائران و راهیان نور در یادمان شهدای والفجر هشت اروندکنار اظهار کرد: نظم خوبی در خدمات رسانی به این زائران و راهیان نور را شاهد بودیم و با وجود این نظم و دقت، گشت‌های دریایی زائران یادمان تاکنون بدون حادثه گذشت.

پسنده ادامه داد: با تلاش چند گانه و مشارکت همکاران حوزه راهیان نور، در صدد تامین اسکله و شناورهای ایمن‌تر و مناسب‌تری به منظور ارائه خدمات بهتر دریایی در اروندکنار هستیم.

شهرستان آبادان دارای سه بندر فعال تجاری در شهرهای اروندکنار، چوئبده و شهر آبادان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha