۱۵ طرح زیست محیطی در خوزستان آماده بهره برداری است/حفظ محیط زیست با مشارکت مردم

اهواز - ایرنا -  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۱۵ طرح زیست محیطی در استان همزمان با هفته ملی محیط زیست آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل محیط زیست خوزستان داود میرشکار روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا به مناسبت بزرگداشت هفته ملی محیط زیست بیان کرد: ۱۵ طرح آماده بهره‌برداری و ۲ طرح آغاز عملیات اجرایی در این هفته در نظر گرفته شده که عمده این طرح‌ها شامل تصفیه‌خانه پساب صنعتی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش آنلاین، فعالسازی سامانه‌ها و سایت‌های پسماند، سیستم‌های فیلتراسیون با اعتبار سه همت آماده بهره برداری است.

وی افزود: پاکسازی ساحل رودخانه‌ها با مرکزیت رودخانه کارون به کمک سازمان های مردم نهاد، برگزاری برنامه گرامیداشت ۱۵۰ محیط بان شهید خوزستان و تقدیر از محیطبانان نمونه استانی و کشوری، انعقاد تفاهمنامه با برخی دانشگاه‌های استان، بازدید از طرح‌های زیست محیطی مناطق نفت خیز جنوب و رونمایی از کتابچه محیط زیست ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست است.

حفظ محیط زیست با مشارکت مردم

میرشکار معتقد است: باوجود اینکه سازمان حفاظت محیط زیست ارگانی حاکمیتی و نظارتی به شمار می‌رود اما با توجه به گستره عظیم و برزگ حوزه محیط زیست و محدودیت‌های نیروی انسانی این سازمان، امکان حفظ و نگهداشت از محیط زیست با وجود تهدیدات متعدد توسط این سازمان امکان پذیر نیست و نیاز به مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز هفته محیط زیست از ۱۶ خرداد ماه جاری با شعار "سهم من در تداوم حیات" توضیح داد: براساس این شعار هر شخصی باید نقش و اثر خود را در تداوم و حفظ حیات پیرامونی ایفا کند.

وی نگاه خود در هفته محیط زیست را مبتنی بر ارتقای دانش و جلب مشارکت حداکثری آگاهانه و داوطلبانه مردم معطوف دانست و ابراز امیدواری کرد: به مسئولیت اجتماعی خود در برابر مردم برای زمینه ساز شدن سبک زندگی دوستدار محیط زیست، عمل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha