بهسازی آسفالت معابر اصلی و پارکینگ‌های گلزار بهشت زهرا(س) در آستانه سالگرد امام راحل

شهر ری - ایرنا - در آستانه برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، عملیات بهسازی آسفالت معابر اصلی و پارکینگ‌های آرامستان بهشت زهرا(س) انجام گرفت.

به گزارش ایرنا از سازمان بهشت زهرا(س)، در آستانه برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، عملیات بهسازی آسفالت معابر اصلی منتهی به حرم مطهر امام راحل در بهشت زهرا(س) و همچنین پارکینگ‌های موجود در این آرامستان درحال اجرا می‌باشد.

بهسازی آسفالت معابر اصلی و پارکینگ‌های گلزار بهشت زهرا(س) در آستانه سالگرد امام راحل

️به منظور برگزاری مراسم هرچه با شکوه‌تر و تسهیل در تردد زائرین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عملیات بهسازی آسفالت معابر اصلی و پارکینک‌های آرامستان بهشت زهرا(س) با پخش حدود ۸۰۰۰ تن آسفالت در حال اجرا است.

️این گزارش حاکی است؛ پارکینگ‌ها و معابر اصلی آرامستان بهشت‌ زهرا(س) برای استقرار اتوبوس‌های زائرین ۱۲ استان از استانهای شرکت کننده در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) بهسازی می‌شوند.

مروری کوتاه بر وقایع زندگی امام خمینی(ره)

بهسازی آسفالت معابر اصلی و پارکینگ‌های گلزار بهشت زهرا(س) در آستانه سالگرد امام راحل

سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند که در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت نمودند.

امام خمینی در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ هجری شمسی ( ۲۴ سپتامپر ۱۹۰۲ میلادی) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده ای اهل علـم و هجرت و جهاد پـای بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

امام خمینی (ره) پس از درگذشت حضرت آیت الله بروجردی به مخالفت با سیاست های طاغوت برخاست و در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دستگیر و روانه تهران و زندانی گردید، پس از مدتی آزاد و به شهر مقدس قم مراجعت نمود. در قضیه تصویب کاپیتولاسیون (مصونیت مجرمین آمریکائی در ایران) با سخنرانی مهم و آتشین در مسجد اعظم قم دستگیر و به ترکیه و سپس به عراق تبعید گردید.

امام خمینی (ره) در سال های اقامت در عراق همچنان رهبری مبارزه با رژیم پهلوی را به عهده داشته و در سال ۱۳۵۷ با هماهنگی رژیم پهلوی به رژیم بعث عراق، ایشان ناگزیر از خروج از عراق شده و با عزیمت به پاریس مبارزه و انقلاب ،امام را وارد مرحله اساسی نمود.

با اقامت امام خمینی (ره) در پاریس و انعکاس سخنان و نقطه نظرات ایشان در رسانه های غربی رژیم پهلوی در ضعف و انزوا قرار گرفته و با رهبری هوشمندانه و دقیق ایشان انقلاب اسلامی مردم ایران با خروج شاه و خانواده سلطنتی از ایران به روزهای اوج خود نزدیک گردید.

با مراجعت بنیانگذار انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و هدایت انقلاب از نزدیک، صبح پیروزی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ دمید و مردم ایران شاهد پیروزی را در آغوش گرفته بود.

با انحلال رژیم سلطنتی و پایان حکومت ۵۷ ساله و ستمکارانه پهلوی، امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران را با آرای قاطع مردم بنیان نهاد. از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ حضرت امام همچنان رهبری انقلاب را به دوش کشیده و انقلاب و کشور را در حوادث خطرناکی و توطئه های گوناگون و جنگ ۸ ساله تحمیلی عراق و تحریم ها به سلامت و به خوبی رهبری نمودند.

امام خمینی هـدفها و آرمانها و هـر آنچه را که مـی بایــست ابـلاغ کنـد ، گفته بـود و در عمـل نیز تـمام هستیـش را بـرای تحقق هـمان هـدفها بـکار گرفته بـود. ایشان در آستـانه نیمه خـرداد سـال ۱۳۶۸ خـود را آماده ملاقات عزیزی می کرد که تمام عمرش را برای جلب رضای او صرف کرده بـود و قامتش جز در بـرابـر او ، در مـقابل هیچ قدرتی خـم نشده ، و چشـمانش جز برای او گریه نکرده بـود.

بهسازی آسفالت معابر اصلی و پارکینگ‌های گلزار بهشت زهرا(س) در آستانه سالگرد امام راحل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha