هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای خانگی چهارمحال وبختیاری اختصاص یافت

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اختصاص یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد کسب و کارهای خانگی در استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مشاغل خانگی یا کسب‌وکار خانگی به فعالیت‌هایی که توسط افراد در فضای مسکونی انجام می‌شود و بدون ایجاد مزاحمت برای واحدهای مسکونی همجوار منجر به تولید کالا یا عرضه‌ی خدماتی که قابل عرضه در بازار باشد، اطلاق می‌شود.

به گفته کارشناسان، فعالان کسب و کار خانگی به صورت کارمزدی برای کارفرمایی خارج از منزل، تامین مواد اولیه برای بازار، تولید کالا برای بازار، پشتیبانی برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ،خوداشتغالی و کسب‌وکار مجازی و در بستر اینترنت فعالیت دارند.

محسن مولوی در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: در سال ۱۴۰۳ برای راه‌اندازی انواع کسب و کارهای خانگی در استان یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول به استان اختصاص یافته است که این مبلغ را در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در بین شهرستانهای دوازدگانه استان توزیع و ابلاغ شده است.

به گفته وی، این تسهیلات در ۲ بخش مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که در بخش مستقل سقف پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال(۱۵۰میلیون تومان) و در بخش پشتیبان تا سقف ۴۰ میلیارد ریال(چهار میلیارد تومان) قابل پرداخت است و نرخ تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت تسهیلات پرداختی هفت ساله است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: کسب و کارهای خانگی یکی از مهمترین راهکارها برای توسعه کارآفرینی خانوادگی است و از این طریق می‌توان اعضای خانواده را در فعالیت‌های اقتصادی خرد و کوچک مشغول به فعالیت کرد و هر خانه را تبدیل به یک کارگاه اشتغالرا تبدیل کرد.

مولوی افزود: پس از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و گذشت ۲ ماه از زمان دریافت تسهیلات بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نیز نظارت خواهد شد و چنانچه طرح اشتغالزا فعال نباشد و مجری تسهیلات دریافتی را در غیر از طرح اشتغالزا و برای موضوع دیگری هزینه کند بدون شک تسهیلات پرداختی را برگشت خواهد شد و تسهیلات را با نرخ سود آزاد برگشت داده می‌شود.

مولوی گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سطح استان صادر شد و مبلغ یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۱۸۵۰نفر از متقاضیان راه اندازی انواع مشاغل خانگی در سطح مناطق روستایی و شهری استان پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha