پیشران‌های اقتصادی هرمزگان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه طرح‌های پیشران‌ اقتصادی استان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت، گفت: در دور دوم سفر رییس جمهور شهید به استان تسهیلات قابل توجهی اختصاص یافته است که با ابلاغ و تزریق آن به طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌توان انتظار رشد خوبی در این طرح‌ها داشت.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در نشست میثاق نامه‌های حوزه اقتصادی استان که با موضوع ارزیابی زیربخش‌های کشاورزی و شیلات، صنعت، معدن، حوزه نفتی، گردشگری و صنایع دستی و منابع طبیعی برگزار شد، افزود: این نشست ماهیانه برگزار شده و میزان پیشرفت طرح‌های پیشران اقتصادی استان مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.

دوستی اظهار کرد: در حوزه شیلات پیشرفت سه طرح مهم پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و بازسازی ذخایر بررسی شد و در حوزه کشاورزی و گلخانه‌ها نیز متقاضیان شناسایی شده و پرونده‌ها آماده پرداخت تسهیلات هستند؛ در حوزه اصلاح و نوسازی باغات هرمزگان نیز طرح با روند خوبی در حال اجرا است.

پیشران‌های اقتصادی هرمزگان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: در بخش مهم مردمی سازی اقتصاد در چهار زیر بخش، طرح‌های پرورش ماهیان زینتی، ماهیان گرم‌آبی و تولید عسل و ابریشم در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف شهرک‌های صنعتی و صنفی استان نیز تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن و حوزه نفتی در خصوص تامین خوراک و تامین گاز واحدهای صنعتی و همچنین واگذاری زمین مورد نیاز و شناسایی پهنه‌های معدنی نیز کارهای خوب و امید بخشی انجام شده است.

دوستی یادآور شد: در حوزه گردشگری، طرح‌های ساحلی و دریایی مورد توجه است و مجوز برخی طرح‌ها نیز صادر و زمین آن‌ها تامین شده است که فرآیند اجرایی را آغاز کرده‌اند، در این حوزه همچنین طرح‌های سرمایه‌گذاری در جزایر هرمز، لارک و بوموسی نیز ساماندهی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha