وعده صادق شهید جمهور در احیای ۳۹۵ واحد تولیدی مازندران +فیلم

ساری-ایرنا- مازندران به دلیل تعدد واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد در سال های اخیر همواره با نقصان و کاستی هایی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی مواجه بود اما به همت رئیس جمهور شهید و تزریق اعتبارات مورد نیاز، حیات و جان دوباره به کالبد ۳۹۵ واحد تولیدی استان دمیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید آیت الله رئیسی یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و با دستور وی تلاش ها بر این اصل قرار گرفت تا ظرفیت بدون استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.

همانطور که رییس جمهور شهید در هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بدون استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند.

در همین مسیر و تحقق این امر یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم برای احیای بنگاه‌های اقتصادی و بازکردن گره‌ای از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران بود که با این کار ضمن بازگشت و فعالیت دوباره واحدهای تولیدی زمینه رونق و جهش تولید فراهم شده است.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

وعده صادق شهید جمهور در احیای ۳۹۵ واحد تولیدی مازندران +فیلم

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای تاکیدات رئیس جمهور شهید و سیاست دولت سیزدهم حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در این مدت حدود سه سال به صورت جد پیگیری شده است.

سید رحیم بخشی ادامه داد:‌ به طوریکه در دور اول سفر رئیس جمهور شهید به مازندران اعتبارات ویژه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در نظر گرفته شد و استان توانست فراتر از این رقم اعتبار جذب کند.

وی ادامه داد:‌ در دور اول شهید رئیسی به مازندران ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی مازندران پرداخت شد که با پرداخت این میزان جذب ۱۰۳درصدی این اعتبارات را داشته ایم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت:‌با تزریق و جذب این میزان اعتبار مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی استان رفع شد و یا به چرخه تولید بازگشتند و یا افزایش میزان تولید رقم خورده است که از آن جمله کارخانه نساجی مازندران را می توان نام برد.

وی افزود: این کارخانه که پیش از این یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی زیان‌ده مازندران به شمار می رفت که حتی قادر به پرداخت حقوق و بیمه کارگرانش نبود در بازدید شهید رئیسی از این واحد و دستورات لازم بسیاری از مشکلات بر زمین این واحد مرتفع شد.

به گفته بخشی در حال حاضر کارخانه نساجی مازندران علاوه بر اینکه توانسته است از مشکلات گذشته و زیان دهی رهایی یابد اکنون به مرحله سوددهی رسیده است و با تداوم حمایت ها این واحد می تواند یکی از مراکز پُراشتغال شود.

وی همچنین به دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به مازندران در اواخر اردیبهشت امسال اشاره و تصریح کرد: در نظر گرفتن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای تولیدی از جمله رهاورد این سفر است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران اظهار کرد: قرار است این میزان اعتبار در بین ۶۰۰ واحد تولیدی مازندران توزیع شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل با حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است در کنار ان ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند. مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha