امام جمعه سنندج: حضور مردم در صحنه‌های مختلف عامل اصلی توسعه کشور است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تا وقتی که مردم در همه صحنه‌ها حضور پرشور داشته باشند کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در همایش نسیم مهر که به همت اداره کل زندان‌های کردستان و انجمن حمایت از زندانیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیات همراهشان بسیار دردناک و غم انگیز بود، اظهار کرد: آیت الله شهید رئیسی خستگی را نمی شناخت و به خاطر تعامل و خدمت شایسته به مردم همیشه در حال کار و فعالیت بود.

وی با اشاره به اینکه رویداد مهمی در تیرماه امسال در کشور برگزار می شود، بیان کرد: برگزاری انتخابات بیانگر مردم سالاری و شرکت مردم در سرنوشت کشور است و رسالت همه ما حضور گسترده در این رویداد مهم و سرنوشت ساز است.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ما به ویژه در کردستان همواره نشان داده‌اند در صحنه‌های مهم و تاثیرگذار حضوری دشمن شکن داشته‌اند و بی شک در انتخابات پیش‌رو هم بار دیگر این مشارکت شان را به جهانیان نشان خواهند داد.

ماموستا رستمی در ارتباط با حمایت از زندانیان و خوانواده آنها هم یادآور شد: هر مومنی که به اشک فرزندان خانواده‌ای که سرپرست آن به هر دلیلی به زندان افتاده است توجه کند و آنها را مورد شفقت و حمایت قرار دهد، نزد پروردگار جایگاه والایی کسب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرمودند فقر موجب ویرانی زمین می شود، گفت: حضرت عمر(رض) هم فرمودند اگر گوسفندی در رود فرات از بین برود گمان می برم در روز قیامت خداوند متعال از من سوال کند چرا از این واقعه بی خبر بودی، این تفکر خلفای راشدین بوده و بیانگر مسئولیت خطیر دست اندرکاران و مدیران است.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند متعال عبادت و جهاد را به ۲ بخش تقسیم کرده یکی از بخش‌های آن خدمتگزاری به جامعه بشریت و دفاع از مظلومان است.

امام جمعه سنندج: حضور مردم در صحنه‌های مختلف عامل اصلی توسعه کشور است

انجمن حمایت از زندانیان تبلور خدمت‌رسانی دستگاه قضایی به مردم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان هم در این همایش یکی از تبلورهای خدمت رسانی دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی ایران را وجود ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان خواند و اظهار کرد: فعالیت این انجمن بیانگر این است که زندانیان و خانواده آنها همواره مورد توجه هستند و فراموش نشده‌اند.

محمد جباری از مشارکت خیران نوعدوست کردستانی برای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد قدردانی کرد و افزود: اتفاقی از نظر قانونی برای فردی پیش آمده مستلزم مجازاتی است و این دلیل نمی شود خانواده او مورد بی مهری و یا با تنگنای اقتصادی مواجه شود.

وی با بیان اینکه دغدغه انجمن حمایت از زندانیان افزون بر مسائل معیشتی خانواده زندانیان و فرد زندانی، مالباخته متضرر شده هم است، اضافه کرد: این انجمن در تلاش است خانواده زندانی بجز مشکلی که برای یکی از اعضای آنها پیش آمده و مدتی در زندان خواهد بود، مشکل دیگری نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان بیان کرد: تهیه برخی تجهیزات هم چون تلفن همراه برای فرزندان خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان است، مشکل است بنابراین توسط این انجمن برای فرزندان در حال تحصیل این خانواده ها تلفن همراه و تبلت تهیه و توزیع شده است.

جباری از دیگر خدمات این انجمن را تامین اجاره بهای مسکن خانواده‌های مستاجر خواند و گفت: خانواده‌ای که نان آور آن به هر دلیلی خواسته یا ناخواسته مرتکب جرمی شده و در زندان بسر می برد نباید بدون مسکن و سرپناه بمانند و لذا این انجمن هزینه اجاره مسکن آنها را متقبل می شود.

وی اضافه کرد: توسط این انجمن خدمات متعدد دیگری در بخش های مشاوره، پزشکی و آموزشی به خانواده های زیرپوشش ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha