۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85494424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۶ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان تایباد خریداری شد

تایباد- ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۱۸۶ تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

جمشید یوسفی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هر کیلوگرم کلزا از کشاورزان به قیمت ۳۵۰ هزار ریال خریداری شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان محصول کشاورزی در قالب ۵۵ محموله و از ۲۷ بهره بردار در یک مرکز خرید جمع آوری شده است.

رییس اداره تعاون روستایی تایباد ادامه داد: امسال عملکرد تولید دانه روغنی کلزا در هر هکتار از کشتزارهای تایباد به ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم رسید که بارندگی های به موقع و مناسب سال زراعی جاری منجر به افزایش آن شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا در اراضی کشاورزی این منطقه پراکنده است، گفت: ۵۰ درصد محصول کلزای این شهرستان در اراضی روستای «خیرآباد» از توابع بخش میان ولایت کشت می شود.

یوسفی افزود: کشت این محصول روغنی در تایباد از نیمه دوم شهریور هر سال آغاز می شود و تا مهر ماه ادامه دارد، کار برداشت آن در بازه زمانی اردیبهشت تا خردادماه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: ۱۰۰ درصد کشت کلزا در تایباد به روش مکانیزه انجام می شود.

تایباد با ۳۰۸ هکتار سطح زیر کشت کلزا یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان خراسان رضوی است، این شهرستان هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha