راهبرد رسانه‌ای جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین،همراهی جامعه دانشگاهی آمریکا را درپی داشت

آبادان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت و وظایفه اهالی رسانه روشنایی بخشی است گفت: در همین راستا، جمهوری اسلامی با تعیین راهبردی جدی با تکیه بر کارکرد صحیح رسانه در حمایت از فلسطین، همراهی جامعه دانشگاهی آمریکا را درپی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید منادی پنجشنبه در نشست تخصصی نقش رسانه در دیپلماسی عزتمندانه که در فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار کرد: رسانه و دیپلماسی در مسیر ارتباطات بین المللی ۲ موضوع جدی و راهبرداری برای تمامی نظام‌های دنیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران بحساب می آیند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در جهان و بین ملت‌های دنیا گفتمان قابل عرضه‌ای دارد ادامه داد: این گفتمان به واسطه تلاش های ایران در جبهه مقاومت و دستگاه دیپلماسی ایجاد شده که علاوه بر امنیت، اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی را نشان می دهد.

وی به نقش رسانه در ایجاد تعامل بین افکار عمومی و مردم اشاره کرد و گفت: الگوهایی مانند شهید امیر عبداللهیان به عنوان متولی دستگاه دیپلماسی کشور در دولت شهید آیت الله رئیسی، این ضرورت را ایجاد کرد که رسانه با کارکردهای تاثیرگذاری در حوزه های مختلف، نقش آفرین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه رسانه در انعکاس خدمات آیت الله رئیسی نقش تاثیرگذاری داشت گفت: شهید جمهور ارتباط نزدیکی با مردم داشت و در جای جای مناطق کشور حضور یافت و در این راه نیز به شهادت رسید.

منادی بیان کرد: زمانی که جمهوری اسلامی پاسخ قاطعی به جنایات رژیم صهیونیستی داد؛ رسانه بود که افکار عمومی ملت‌ها بخصوص مسلمانان را به محکوم کردن اسرائیل سوق داد.

وی افزود: راهبرد رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی باعث شد که تاثیرات آن را در دانشگاه های آمریکا شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری نشست‌های تخصصی «نقش رسانه در دیپلماسی عزتمندانه» در استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست ها، تداوم این راهبرد جمهوری اسلامی است.

منادی با تاکید بر اینکه همواره تلاش دشمن القا کردن ناامیدی است افزود: اگر با گفتار خوب، نقد منصفانه، روشنایی بخشی و امید آفرین در جامعه گام برداریم، با همراهی هرچه بهتر مردم برای مقابله به توطئه های دشمن روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه نقش پررنگ دارند و باید ظرفیت‌ها و توانمندی کشور در زمینه‌های مختلف را انعکاس داد؛ هرچند برنامه دشمن، بی تاثیرنشان دادن این تلاش ها و خدمات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha