دارالمرحمه سمنان و رییس‌جمهوری که شهادت معنایش کرد + فیلم

سمنان - ایرنا - شهید آیت‌الله رئیسی از بدو فعالیت به عنوان رییس جمهور در سال ۱۴۰۰ تا روز شهادت (سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳) دغدغه‌ای جز خدمت و رفع دغدغه‌های مردمی در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، اشتغال و معیشت نداشت و احیای ۲۰۱ واحد تولیدی راکد با اشتغالزایی برای حدود سه‌هزار نفر، واگذاری یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین و افتتاح ۲هزار و ۵۸ خانه از جمله اقدام‌ها در استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گویی عصر سی‌ام اردیبهشت همین دیروز بود که خبر سانحه بالگرد حامل رییس جمهور و همراهانش منتشر شد و باورش بسیار دشوار بود؛ اکنون نزدیک به چهل روز غمبار از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش می‌گذرد، شهیدجمهوری که هنوز یکسال تا پایان دولت سیزدهم برای اقدام و عمل فرصت داشت، اما در یک دوره سه‌ساله اقدام‌های ارزشمندی از خادم‌الرضا (ع) و سیدمحرومان در نقاط مختلف کشور و از جمله استان سمنان به یادگار مانده است که افتتاح مرکز جامع درمان سرطان، پل روگذر شهرک صنعتی سمنان و تحقق مطالبه چندساله مردم، نخستین زمین چمن مصنوعی استاندارد هاکی کشور در مهدیشهر، اجرای طرح در دست ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی و افتتاح سه‌هزار و ۷۶۱ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان دارالمرحمه از جمله یادگارهای این دوره خدمت دولت سیزدهم است.

چه زود گذشت وقتی که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و هیات همراه طی سفر ۲ روزه در سی‌ام و سی و یکم فروردین مهمان استان سمنان شدند و مردم این دیار با شوقی وصف‌ناپذیر در برنامه دیدار مردمی سید محرومان شرکت کردند و با جان و دل پای سخنان رییس جمهور جهادی خود نشستند، اما اکنون باورش سخت است که آن شخصیت سختکوش و خستگی‌ناپذیر دیگر در بین ما نیست، چرا که رییس‌جمهور ایران شهیدجمهور شد. رییس‌جمهوری که رفع دغدغه‌ اشتغال و مسکن جوانان از اولویت‌هایش محسوب می‌شد و یکی از برنامه‌هایش در سفر به سمنان حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحدهای صنعتی و تولیدی راکد این استان با اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۸۹۳ نفر بود.

دارالمرحمه سمنان و رییس‌جمهوری که شهادت معنایش کرد + فیلم

رفع دغدغه کارگران تا افزایش ۳۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی

استاندار سمنان با اشاره به سخنان شهید آیت‌الله رئیسی در سفر به این دیار مبنی بر اینکه امنیت و وحدت استان مثال زدنی است، اضافه کرد: نگاه همراه با پیگیری و رسیدگی به مطالبه‌ها، دغدغه‌ها و امور جامعه کارگری در راستای تکریم این قشر زحمتکش از جمله اولویت‌های شهید جمهور و رویکردهای دولت سیزدهم است.

سیدمحمدرضا هاشمی گفت: کمتر از شهادت در حق آیت‌الله رئیسی بزرگمرد جهادی جفا بود؛ ایشان سیدالشهدای مسیر خدمت است.

وی ادامه داد: استان سمنان سی‌ام و سی و یکم فروردین ۱۴۰۳ میزبان شهید آیت الله رئیسی بود و مردم این دیار با استقبال پرشور خود حماسه خلق کردند.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی این استان در دور دوم سفر شهید آیت‌الله رئیسی در مقایسه با نخستین سفر دولت سیزدهم بیش از ۳۳۰ درصد افزایش یافت.

ثبت ۱۲۸ هزار درخواست مردمی در سفر دولت سیزدهم به سمنان

شهید آیت‌الله رئیسی همه دغدغه‌اش رفع مشکلات مردم بود و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد. مردم نیز ایمان داشتند که او به فکر محرومان است و با همین امید حدود ۱۲۸ هزار درخواست مردمی از طریق چهارراه ارتباطی در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان ثبت شد.

دارالمرحمه سمنان و رییس‌جمهوری که شهادت معنایش کرد + فیلم

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: حدود ۱۲۸ هزار درخواست مردمی از طریق چهارراه ارتباطی در سفر آیت‌الله رئیسی و هیات دولت به این استان ثبت شد.

محمدامین جاویدپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه تلفنی۱۱۱، سامانه اینترنتی ۱۱۱، میز خدمت و نامه‌نگاری، چهار راه ارتباطی مردم با رییس جمهور و هیات دولت در سفر به استان سمنان بود.

وی ادامه داد: بیشترین ثبت درخواست‌ها از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست ثبت شد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان بیان کرد: سامانه ارتباط مردم و دولت در سمنان(سامانه تلفنی ۱۱۱) با ۶۰۰ کاربر پاسخگوی شهروندان استان برای ثبت درخواست‌ها در سفر دولت سیزدهم بود.

وی اظهار کرد: ۳۰ میز خدمت در مناطق مختلف و به همت دستگاه‌های اجرایی در سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا بود.

جاویدپور افزود: ستادهای جمع‌آوری نامه‌های مردمی نیز برای دریافت مطالبه‌های شهروندان در مسیر استقبال و دیدار مردمی رییس جمهور فعال بود و در زمان حاضر نامه‌ها در دست پردازش و ارجاع به دستگاه‌های مرتبط با درخواست است.

نهضت ملی مسکن و عملگرایی شهیدجمهور در رفع دغدغه مردم

«مسکن» از دغدغه‌های مهم بسیاری از جوانان است که طرح حمایتی دولت سیزدهم به نام «نهضت ملی مسکن» برای کاهش و کنترل قیمت آن، در دستور کار قرار گرفت و سمنان جزو استان‌های پیشرو و موفق در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن همزمان با دور دوم سفر شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور و هیات دولت به این استان افتتاح و یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت واگذار شد که در واحدهای افتتاح شده، ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌ساز، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک(خودساز) و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی قرار دارند.

سیدمحمد حسینی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۸۰ واحد مسکونی دیگر در قالب این طرح در ششم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور به مالکان واگذار شد و با همزمان با واگذاری ۵۱ هزار و ۷۴۰ قطعه زمین رایگان در سراسر کشور، در سمنان نیز به یکهزار و ۱۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن، زمین رایگان تخصیص یافت.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی سمنان ۷۷۰ نفر از مشمولان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۵۱۶ نفر از مشمولان قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در استان زمین رایگان دریافت کردند.

طبق گزارش‌ها، سهم استان سمنان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت ۶۰ هزار واحد شامل ۳۰ هزار واحد در شهر جدیدایوانکی و ۳۰ هزار واحد در ۱۹ شهر و روستاست که تا کنون حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال ساخت است که از این تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی در بخش‌های خودساز و انبوه‌ساز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان پیشرفت ۶۵ درصدی در ساخت دارد و در یکی از بزرگترین مجموعه‌های ویلاسازی کشور در دامغان و بزرگترین سایت ساخت واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت افزون بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.

افزایش ۱۱۰ درصدی اعتبارات ورزش سمنان در دومین سفر شهیدجمهور به سمنان

ضعف در زیرساخت‌های ورزشی از دغدغه‌های مردم سمنان است که شهید آیت‌الله رئیسی در سفر به این استان برای پاسخ به این دغدغه اعتبارات حوزه ورزش را ۱۱۰ درصد افزایش داد و مدیرکل ورزش و جوانان سمنان نیز در این باره گفت: اعتبارات مصوب دور دوم سفر شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به این استان در حوزه زیرساخت‌های ورزشی ۱۱۰ درصد افزایش یافت.

سیدمحمدتقی علوی افزود: اعتبارات دور نخست سفر رییس جمهور به سمنان بیش از میزان مصوب تخصیص یافت و جذب شد.

وی ادامه داد: توزیع اعتبارات در حوزه ورزش این استان با رویکرد عدالت‌محوری در دستور کار است و مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان و ساخت زمین چمن مصنوعی هاکی از جمله طرح‌های عمرانی مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ است که افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری از مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان مصوبه سفر رییس جمهور هزینه شد که این مجتمع ورزشی دارای بخش‌های مختلف از جمله استخر و سالن سرپوشیده است.

علوی افزود: طرح ساخت زمین چمن مصنوعی هاکی از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و اکنون در تیر ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید، مساحت اجرای طرح زمین چمن مصنوعی هاکی ۱۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع و وسعت چمن مصنوعی ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است و برای اجرای این طرح در مهدیشهر بیش از ۹۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

این مسوول اضافه کرد: طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش و برش شهرستانی آن مشخص شد که از نشانه‌های توجه دولت سیزدهم به حوزه ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: تخصیص اعتبارات و توجه به هیات‌های ورزشی در دولت سیزدهم ارزشمند و کم‌نظیر بوده است.

دارالمرحمه سمنان و رییس‌جمهوری که شهادت معنایش کرد + فیلم

جان گرفتن ساخت آزادراه حرم تا حرم تا اختصاص اعتبار

موضوع کلان طرح آزادراه حرم تا حرم و ۲ چالش عمده پیش‌روی این طرح از جمله موضوع بازنگری در قرارداد احداث آن و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به اجرای این آزادراه از جمله موارد مطالبه مردمی است که در سفر شهید جمهور به استان سمنان این موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد بازنگری در مسیر احداث آزادراه حرم تا حرم و اصلاح یا حذف بخش‌های غیرضروری این طرح با اقدامات فنی و مهندسی و همچنین عبور این آزادراه از نزدیکی شهرها به منظور هم بهره‌مندی مسافران از خدمات شهری و هم رونق بیشتر شهرهای در مسیر، از دیگر موضوعاتی بود که در این رابطه مطرح شد.

آیت الله رئیسی پس از دریافت گزارش‌های معاون اجرایی رییس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان مجری طرح و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، دستور تامین اعتبار بخش‌های اولویت‌دار این طرح را صادر و مقرر کرد سایر مشکلات پیش‌روی اجرای آن با ارایه راهکار در قالب یک بسته پیشنهادی از سوی مجریان طرح برای بررسی و تصویب به دولت ارایه شود.

عنایت ویژه دولت سیزدهم به سهام مردم در تکمیل کارخانه سیمان بیارجمند

بلاتکلیفی کارخانه سیمان بیارجمند و دلایل و چرایی توقف احداث از جمله مواردی است که گلایه‌های مردمی را به دنبال دارد و بر اساس گزارش معاون اجرایی رییس جمهور، روند ساخت این کارخانه از سال ۸۴ و با سهامداری ۳۸ هزار نفر از مردم سمنان آغاز شد، اما در ادامه با وجود پیشرفت ۵۴ درصدی به دلیل تاخیر و ناتوانایی مدیران آن در بازپرداخت وام ارزی، افزایش میزان بدهی به دلیل نوسان قیمت ارز و منتفی شدن توجیه اقتصادی، متوقف شد.

شهید آیت الله رئیسی در سفر به استان سمنان پس از شنیدن گزارش مدیران این کارخانه و همچنین نقطه نظرات مسئولان استانی، نظر به اهمیت مسئله سهامداری مردم در این کارخانه و اهتمام دولت نسبت به حفظ منافع مردم، به معاون اجرایی رئیس جمهور دستور داد پیشنهادهای ارائه شده را بررسی و ضمن گردش کار موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت و هماهنگی با بخش حقوقی دولت موضوع را برای طرح در هیئت دولت آماده کنند.

اطلاع‌رسانی لازم از پیشرفت کار به مردم و سهامداران نیز از دیگر تاکیدهای رییس جمهور به مسوولان مربوط بود.

دارالمرحمه سمنان و رییس‌جمهوری که شهادت معنایش کرد + فیلم

دغدغه دولت سیزدهم برای رفع تشنگی استان سمنان

مسائل آب استان سمنان و بررسی پیشنهادات و اعتبارات لازم برای حل چالش‌های آبی از دیگر درخواست‌های مردمی بود که شهید جمهور در نشست شورای اداری استان در دانشگاه سمنان درباره موضوع آب خاطرنشان کرد: مساله آب در این استان که مورد انتظار مردم سمنان است را باید با کار مجدانه حل کنیم. گام‌هایی در این زمینه برداشته شد که امیدواریم سرعت اجرای این قبیل طرح‌ها با تلاش مسوولان استان افزایش یابد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که در مدت کوتاهی نگرانی مردم استان نسبت به مساله آب برطرف شود.

وی درباره مسائل مرتبط با آب استان سمنان در دیدار با مردم دامغان در مصلای این شهر هم یادآور شد: با همراهی مردم و مسوولان محلی حل مشکل آب در سراسر استان سمنان را پیگیری می‌کنیم و قطعا این مشکلات حل می‌شود. بخشی از مسائل استان در حوزه آب در همین مدت کوتاه حل شد. اقدامات لازم برای سمنان و شاهرود آغاز شده که در حال انجام است.

نویدبخشی شکست کد انقراض گورخر آسیایی در پارک ملی کویر گرمسار
از جمله اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست در سمنان احیای جمعیت گورخر آسیایی در پارک ملی کویر گرمسار بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان گفت: زایش‌ گورخرهای تک سم علف‌خوار در پارک ملی کویر گرمسار نویدبخش شکسته‌شدن کد انقراض این گونه ارزشمند و رسیدن به جمعیت پایدار ۵۰ راسی است.

بهرامعلی ظاهری افزود: پنجمین کُره از جمعیت گورخرهای ایرانی، گونه تک‌سم علف‌خوار در پارک ملی کویر گرمسار استان سمنان در بهار ۱۴۰۳ جمعیت این گونه ارزشمند را به ۴۰ راس رساند و اکنون وضعیت جسمانی تمام کره گورخرها مناسب است.

به گفته وی، گورخر نر طبق خصوصیتی ذاتی اصل تنازع بقا کره نر را نمی‌پذیرد و می‌کُشد، همین عامل موجب کاهش جمعیت گورخرها می‌شود، اما اکنون وضعیت جسمانی تمامی کره گورخرها مطلوب است و نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گورخرها در سن سه‌سالگی بالغ و زایا می‌شوند، ادامه داد: زایش‌ گورخرهای تک سم علف‌خوار در پارک ملی کویر در گرمسار نویدبخش شکسته‌شدن کد انقراض این گونه ارزشمند و رسیدن به جمعیت پایدار ۵۰ راسی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان گفت: با تولد ۱۰ راس گورخر دیگر، کد انقراض این گونه در منطقه شکسته می‌شود.

تلاش برای احیای گونه ارزشمند و در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی یوزپلنگ آسیایی و حصارکشی در بخشی از مسیر رفت و برگشت از جاده ترانزیتی تهران - مشهد در محدوده قلمرو یوزپلنگ حدفاصل عباس‌آباد- میاندشت با حامی مالی و پایش جمعیت این گونه نادر در پارک ملی توران شاهرود در استان سمنان به عنوان تنها زادگاه زادآور برای نخستین بار از دیگر اقدام‌ها در دولت سیزدهم است که البته در کنار این تلاش‌ها، توسعه حصارکشی قلمرو این گونه در خطر انقراض برای حفاظت از جانش ضرورت دارد.

دارالمرحمه سمنان و رییس‌جمهوری که شهادت معنایش کرد + فیلم

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و سید محرومان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رییسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ۱۴۰۲ به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، فرمودند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ساده‌زیستی، ‌مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت سیزدهم خواندند.

ایشان سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۲ نیز در بخشی از پیام تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی گفتند: رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha