۱۰۹ طرح "یادگار ابراهیم" در خراسان رضوی عملیاتی شد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۰۹ طرح با عنوان "یادگار ابراهیم" در بخش های مختلف با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه گروه صنعتی "کلور" در قالب واحد دوم تولید لوازم خانگی در محل شهرک صنعتی توس که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: یکی از طرحهای "یادگار ابراهیم" همین واحد تولیدی لوازم خانگی است که بهره برداری از آن از امروز آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاخص‌های اقتصادی در خراسان رضوی رو به رشد بوده، به طوری که بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری استان ۶.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آن ۴۳ درصد است که نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم  ۲۱۰ طرح با جذب سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در استان به تصویب رسیده است، همچنین شمار واحدهای صنعتی از چهار هزار و ۶۰۸ واحد با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در استان به پنج هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزا رو ۳۲۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم شمار واحدهای تولیدی راکد در خراسان رضوی ۸۹۰ واحد بود که در ۲ سال و نیم گذشته ۳۰۸ واحد از این تعداد به چرخه تولید بازگشت و ۵۴ واحد دیگر با سرمایه گذاری ۹۷۰ هزار میلیارد ریال در حال احیا است که تا پایان دولت سیزدهم یعنی ۲ هفته آینده به چرخه تولید باز می گردند.

نظری اضافه کرد: تا پایان دولت سیزدهم نیروگاه "ابن یمین" نیشابور با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات، فاز دوم نیروگاه "راشد" تربت حیدریه با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات به بهره برداری می‌رسد، همچنین عملیات اجرایی توربین بادی با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات تولید برق در منطقه "سنگان" خواف و نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در کاشمر آغاز شده و نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در جوین بهره‌برداری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست این استان را در تکمیل زنجیره خودروسازی با توجه به وجود واحدهای تولیدی قطعه سازی توانمند در آن یاری دهد.

۱۰۹ طرح "یادگار ابراهیم" در خراسان رضوی عملیاتی شد

افزایش ۲۰ درصدی تولید صنعتی در خراسان رضوی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اعداد و ارقام در حوزه سرمایه‌گذاری و صدور پروانه‌های بهره برداری در خراسان رضوی کاملا گویای رشد تولید و صنعت در دولت سیزدهم است، این رشد در سرمایه‌گذاری مرهون تلاش دولت برای افزایش امنیت سرمایه ‌گذاری در استان بوده است.

امیررضا رجبی اظهار کرد: با توجه به همه مشکلات اقتصادی در کشور، علاقه به تولید و سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی همچنان وجود دارد و میزان تولید صنعتی استان در سال گذشته به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر گروه صنعتی لوازم خانگی "کلور" نیز در این مراسم گفت: این گروه صنعتی سه ویژند "پگاه شعله خراسان"، "کلور" و "ایران شرق" را در مشهد و نیشابور در اختیار دارد که در این سه واحد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند و سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی تولید می‌کنند.

جلایی مرادزاده افزود: طرحی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، طرح توسعه واحد صنعتی "کلور" است که تولید یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و تلویزیون را افزایش می‌دهد که قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارد، واحد نخست "کلور" در شهرک صنعتی خیام قرار دارد.

وی طرح تولید "کمپرسور" و "ورق های خودرنگ" را از ابداعات این گروه صنعتی برشمرد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا شده که در صورت حمایت دولت از آن برای تولید انبوه، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش ارز بری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، فاز دوم واحد صنعتی تولید لوازم خانگی "کلور" یکی از طرحهای آماده بهره برداری دولت سیزدهم با عنوان "یادگار ابراهیم" است که با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر، امروز با حضور وزیر صمت در شهرک صنعتی توس به بهره برداری رسید.

ظرفیت تولید این واحد سالانه ۴۲ هزار دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۴ هزار دستگاه یخچال و فریزر، ۳۰ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی و ۱۲ هزار دستگاه تلویزیون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha