۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85494732
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اراضی ملی برای زراعت چوب تحت اجاره کشاورزان قرار می گیرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: کشاورزانی که در زراعت چوب فعالیت کنند تحت حمایت دولت قرار گرفته و در مواردی که ممکن باشد اراضی ملی هم به آنان اجاره داده می شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در بازدید از زراعت چوب در صومعه سرا اظهار کرد: کشاورزان در زراعت چوب به خصوص در منطقه غرب گیلان فعالیت خوبی دارند و این چوب های تولیدی مزارع دست کاشت برای تامین مواد اولیه کارخانه ها نیاز است.

وی افزود: هم اینک کارخانه هایی در بخش صنایع سلولزی و نئوپان و نیز صنایع چوبی به مواد اولیه نیاز دارند که با توسعه زراعت چوب می توان این نیازهای آنان را در این بخش تامین کرد و مانع از تخریب منابع طبیعی و جنگل ها شد و از سوی دیگر زنجیره تولید و ارزش را در این حوزه ایجاد و تقویت کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با توسعه زراعت چوب، جنگلهای هیرکانی ما حفظ می شود و کشاورزان می توانند در کنار سایر محصولات از درآمد زراعت چوب هم بهره ببرند.

استاندار گیلان اضافه کرد: یکی دیگر از مزیت‌های توسعه زراعت چوب؛ بی نیازی از واردات آن است و حتی می توانیم به فکر صادرات هم باشیم زیرا ظرفیت توسعه این صنعت در گیلان وجود دارد.

عباسی همچنین به کشاورزان توصیه کرد که زمینهای برنجکاری را برای زراعت چوب استفاده نکنند زیرا جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی حمایت از کشاورزان را دارند و زمینهای ملی را تحت اجاره آنان قرار خواهند داد.

آسفالت ۱۵ کیلومتر مسیر جاده فومن به پونل

استاندار گیلان عصر امروز در ادامه سفر خود به شهرستان های صومعه سرا و فومن از طرح تعریض محور فومن به پونل نیز بازدید و اظهار کرد: هم اینک آسفالت ۱۵ کیلومتر از مسیر جاده ای فومن به پونل در حال انجام است.

عباسی خاطرنشان کرد: در سال جاری با تامین اعتبار نقاط حادثه خیز باقیمانده این مسیر رفع و مسیر تعریض و آسفالت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: آسفالت این ۱۵ کیلومتر به زودی پایان می یابد و پس از آن بقیه مسیر فومن به پونل و همچنین سراوان به فومن نیز تعریض و آسفالت خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha