۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85493408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: سواحل مبتنی بر مسائل فرهنگی و اعتقادی مدیریت شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه آزاد سازی سواحل به منظور استفاده از اقتصاد دریا محور و مردمی کردن ساحل انجام شده است، تاکید کرد: سواحل استان مبتنی بر مسائل فرهنگی و اعتقادی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی سواحل، استان را به سه بخش تقسیم و بیان کرد: شهرستان‌های آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر با مدیریت فرمانداری لنگرود، رشت، خمام و بندرانزلی با هماهنگی فرمانداری رشت و شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا با هماهنگی فرمانداری تالش مدیریت شوند.

وی تصریح کرد: فرمانداران این شهرستان‌ها حریم‌ها و مرزهای سواحل خود را مشخص و نصب تابلوهای اعلام هشدار نقاط خطر آفرین و شنا ممنوع را در دستور کار قرار دهند؛ هر یک از شهرستان‌ها وظیفه حفاظت و صیانت از سواحل را برعهده دارند و برای دستیابی به نتیجه مطلوب می توانند از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کنند.

استاندار گیلان از فرمانداران شهرستان‌های ساحلی خواست نسبت به ساماندهی و بهسازی طرح های سالم سازی دریا اقدام کنند و اظهار کرد: مسافرانی که در تعطیلات به استان گیلان سفر می کنند نباید به دلیل عدم راه اندازی این طرح‌ها سرگردان شوند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان‌ها مدیر کل امور شهری شهرداریها با شهرداران و فرمانداران در هر بخش تعیین شده جلسه برگزار کنند؛ شهرداران موظف به ایجاد تاسیسات گردشگری هستند؛ زباله در این طرح ها ساماندهی و نمازخانه و سرویس بهداشتی ایجاد شود؛ همچنین در این طرح‌ها فضای مناسب برای استقرار دستگاه‌ها در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی، مرکز فوریت های پزشکی و استقرار تیم های هلال احمر فراهم شود؛ در غیر این صورت فرمانداران از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا تعاونی‌های صلاحیت دار مانند توسعه عمران و مرز نشینان استفاده نمایند.

عباسی بیان کرد: ما مدیران دولت انقلابی و مردمی سیزدهم به منویات مقام معظم رهبری و شعارهای راهبردی دولت سیزدهم عمل می کنیم و در راستای سیره مدیریتی رئیس جمهور شهیدمان که تاکیدشان بر شکوفایی ظرفیت های محلی بود ایجاد بازارچه های صنایع دستی را در دستور کار خود قرار داده و با تعیین نقاط مخصوص و ایجاد غرفه علاوه بر درآمد زایی برای شهرستان، بخشی از درآمد حاصله را در ساماندهی طرح های سالم سازی دریا استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد : این بازارچه ها باید به صورت منظم و در بخشی از طرح های سالم سازی دریا ایجاد شود؛ اداره کل ورزش و جوانان نیز برای انجام مسابقات ورزش‌های ساحلی برنامه ریزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اقدام به ارائه کتاب های مناسب برای سنین کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی مسابقات مجسمه‌های شنی نماید.

وی با بیان اینکه آزادسازی سواحل به معنی رهاسازی نیست، گفت: دستگاهها با همیاری و با استفاده از ظرفیت ستادی، گروه بازرسی و نظارت تشکیل داده و بر کیفیت و کمیت فعالیت طرح‌های سالم سازی بیفزایند.

وی گفت : سال گذشته ۷۵ درصد از تلفات جانی در گیلان به خاطر هوشیاری نجات غریق و هلال احمر و سایر دستگاه‌ها کاهش یافت و امسال به دنبال آن هستیم که این آمار را به صفر برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha