امروز فقط ثبت‌نام لاریجانی و احمدی بیغش در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از صبح امروز تا کنون ۱۰ نفر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کردند که تنها ۲ نفر شامل علی اردشیر لاریجانی و محمود احمدی بیغش واجد شرایط ثبت نام بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در روز نخست ۳۳ نفر به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند که از بین این ۳۳ نفر ۵ نفر واجد شرایط بودند و ثبت نام شدند و امروز هم تاکنون ۱۰ نفر مراجعه کردند که دو نفر آنها واجد شرایط بودند.

وی گفت: امروز علی لاریجانی و محمودی احمدی بیغش دو نفری بودند که واجد شرایط بودند و ثبت‌نام قطعی شدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تا ساعت ۱۸ نام نویسی ادامه دارد، گفت: به داوطلبان واجد شرایط توصیه می‌کنم حتماً طی امروز و فردا برای نام نویسی مراجعه کنند و نام نویسی را به رو زآخر موکل نکنند به دلیل آنکه مراسم ارتحال امام(ره) ۱۴ خرداد برگزار می شود که مصادف با روز پایانی نام نویسی برای انتخابات است، لذا ممکن است با ازدحام روبرو شوند.

«محسن اسلامی» با اشاره به اصلاح ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مجلس یازدهم در روزهای آخر بود که بر این ماده از قانون اصلاحیه زد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: در ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده بود که «در این مرحله انتخاباتی هر شخص واجد شرایط می‌تواند فقط یکبار با ارائه کارت ملی و شناسنامه خود، رأی دهد.» در اصلاحیه جدید، شخص می‌تواند با ارائه کارت ملی یا شناسنامه رای دهد.

وی اظهار داشت: برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی که امکان رأی‌دهی با یکی از مدارک هویتی ۵گانه هویتی انجام میشد، حضور در این انتخابات با یکی از مدارک شناسنامه و یا کارت ملی انجام می‌شود.شناسنامه در این دوره نیز مهمور نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha