امام جمعه شهرکرد: رییس‌جمهور شهید یک الگوی تمام عیار در عرصه‌های جهادی بود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:رییس‌جمهور شهیدمان یک الگوی تمام عیار در عرصه‌های جهادی، مردم‌داری، اخلاق و کار بود و راه ایشان تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد درمصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: انتخابات مهمی را در پیش داریم که ناخواسته با آن مواجه شدیم اما به نحوی انتخاب کنیم که راه شهدای خدمت و آیت‌الله رئیسی به خوبی ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد همچنین بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات رییس‌جمهوری تاکید کرد.

نکونام در ادامه به مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) شخصیت بزرگی بودند که در این مقطع تاریخ انقلابی در جهان بشریت ایجاد کند و راه نو جلوی پای بشیریت گذاشتند و جهان را به اسلام ناب توجه داشت به‌طوری‌که هر چه جلوتر می‌رویم آثار انقلاب اسلامی را خواهیم دید.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: فکر، بیان، زندگی و مرام و مسلک امام خمینی(ره) خدایی بود و ایشان شخصیتی مدیر و مدبر بودند و حلم و صبر فوق العاده‌ای هم داشتند.

نکونام با تاکید بر اینکه دشمن‌شناسی از ضرورت‌های همیشگی جامعه اسلامی است، اظهار داشت: امام یک دشمن‌شناس بودند و به عمق افکار دشمن پی‌ می‌برند و می‌طلبد در این خصوص به جد از امام راحل الگوگیری کنیم.

وی مردم‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های مهم اخلاقی امام راحل عنوان کرد و گفت: امام ظرفیت‌های مردمی را به خوبی درک کردند و باور داشتند که مردم پای کار می‌مانند و امروز باور درست امام را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امام خمینی(ره) اعتقاد به تکلیف‌گرایی داشتند و به امر به معروف و نهی از منکر پایبند بودند و ایستادگی در برابر طاغوت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

نکونام یادآور شد: راه روشن انقلاب اسلامی بدون ذره‌ای یاس و ناامیدی جلو می‌رود و نسل جوان ما به انقلاب و به راه روشنی که در پیش انقلاب است امید دارد.

به گفته وی، امام راحل امید را به جامعه تزریق کردند و رهبر معظم انقلاب نیز مدام امید را به جامعه تزریق می‌کنند از همین رو سختی‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم اما متوقف نشدیم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: اگرچه تدبیر الهی اقتضا کرد که رییس‌جمهورمان را از دست بدهیم اما خللی در کارها ایجاد نشد و سکان‌دار انقلاب، کشور را هدایت می‌کنند و کار را پیش می‌برند و هم قانون اساسی اجرا می شود و هم مردم به راه خود ادامه می‌دهند.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: الگوی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های آمریکا نیز نفوذ کرده است و در خانه دشمن، شکل گرفته است و آزادیخواهان جهان دست به دست هم دادند که یاری‌گر غزه باشند.

وی به افتتاح مجلس دوازدهم شورای اسلامی اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد نمایندگان به وظایف خود به درستی عمل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را به جد رعایت کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: ما یک مجلس منسجم و متحد لازم داریم و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بیشتر مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha