شکارچیان خرگوش در نهاوند به ساخت آبشخور محکوم شدند

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: شکارچیان ۲ سر خرگوش در این شهرستان به ساخت آبشخور در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع گرین نهاوند محکوم شدند که این کار اجرا شد.

عزیز قیاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش دهفول از توابع نهاوند به ۲ شکارچی که شب هنگام در حال استفاده از پروژکتور در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع گرین بودند مشکوک و وسایل آنها را بازرسی کردند.

وی اضافه کرد: تیم گشت و کنترل شبانه پاسگاه انتظامی دهفول نهاوند در بازرسی از وسایل شکارچیان، لاشه ۲ سر خرگوش را کشف همچنین سلاح و دیگر ادوات شکار را نیز ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: متخلفان که از ساکنان غرب کشور هستند به دادسرا معرفی و پس ار طی مراحل قضایی، ابتدا متهمان به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند اما قاضی دوستدار طبیعت از مجازات های جایگزین حبس و احکام سبز استفاده می کند.

قیاسی ادامه داد: بنابراین شکارچیان متخلف به ساخت آبشخور در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع گرین نهاوند محکوم شدند که این اقدام به طور کامل از سوی متهمان اجرا شد.

وی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دهفول نهاوند تاکنون در دستگیری پنج متخلف زیست محیطی نقش داشتند بنابراین مدیرکل حفاظت محیط زیست با اهدای لوح از تلاش دلسوزانه آنها در راستای حراست و حفاظت از محیط زیست قدردانی کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: بر اساس دستور رییس کل دادگستری در هر یک از شهرستان ها شعب ویژه ای برای بررسی تخلفات زیست محیطی پیش بینی شده است که در شهرستان نهاوند شعبه ۱۰۲ و ۱۰۳ بررسی بر این نوع پرونده ها را عهده دار است.

قیاسی گفت: به علت واگذار نشدن عرصه در مناطق تیراندازی و شکار ممنوع به محیط زیست، افزایش وحوش و گونه های جانوری همچنین کمبود آبشخور در این مناطق، نیاز به ساخت آبشخور در مناطق تیراندازی و شکار ممنوع احساس می شود.

وی افزود: اما بر خلاف مناطق تیراندازی و شکار ممنوع که مدیریت عرصه در دست منابع طبیعی و آبخیزداری است، در مناطق حفاظت شده مدیریت عرصه نیز به طور کامل بر عهده محیط زیست است و تاکنون به اندازه کافی آبشخور در این مناطق ساخته شده است.

شهرستان نهاوند دارای ۲ منطقه تیراندازی و شکار ممنوع شامل گرین به وسعت ۴۰ هزار هکتار و آردوشان به وسعت ۱۰ هزار هکتار است همچنین منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha