۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2222
کد خبر: 85495566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت محور الیگودرز - اصفهان تخصیص یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای الیگودرز گفت: ۹۶۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت محور الیگودرز به اصفهان تخصیص یافته و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است.

سجاد درگاهپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان الیگودرز ۵۵ کیلومتر راه اصلی بین استانی دارد که ۳۵ کیلومتر از این مسیرها تاکنون چهار خطه شده و مابقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مسیر الیگودرز به اصفهان از جمله مهمترین راه های اصلی استان است گفت: عملیات چهارخطه شدن این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر از الیگودرز به سه راهی فرسش و مرز اصفهان در حال انجام می باشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای الیگودرز گفت: اولویت اصلی کوتاه مدت در مسیرهای روستایی و فرعی، لکه گیری و در مسیرهای اصلی، ایمن سازی و کاهش تصادفات است که با توجه به فرسودگی آسفالت راهها چند روز اخیر بالغ بر ۳۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری مسیرهای اصلی و فرعی الیگودرز استفاده شده است.

درگاهپور با بیان اینکه ایمن سازی راه های اصلی در روزهای اخیر آغاز شده است عنوان کرد: نصب تابلو و علائم به طول ۲۵ کیلومتر در مسیر اصفهان - الیگودرز و نصب علائم در مسیر الیگودرز - خمین به طول ۱۵ کیلومتر در دست اقدام می باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه راه های اصلی این شهرستان به لحاظ تصادفات جرحی و فوتی از مسیرهای پرخطر هستند و سال گذشته ۳۴ نفر در این محورها جان باختند که در همین راستا امسال مهمترین برنامه ایمن سازی راه های اصلی و فرعی خواهد بود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای الیگودرز با اشاره به نصب علائم در ۲۰ کیلومتر از مسیر چهار خطه الیگودرز به ازنا ادامه داد: با نصب پنج کیلومتر حفاظ میانی در مسیر الیگودرز - خمین احداث نیوجرسی این محور کامل انجام می شود و ایمنی جاده ارتقا خواهد یافت.

درگاهپور همچنین تصریح کرد: نگهداری از راه های اصلی و فرعی وظیفه راهداری است و هرگونه حفاری های عمرانی، ساخت و ساز و درخت کاری در حریم راه ها باید با مجوز راهداری باشد که به همین منظور به تازگی مسیر ۶ کیلومتری حریم راه فرعی بخش زلقی که پیمانکار شرکت گاز بدون مجوز اقدام به حفر کانال انتقال کرده بود مرمت شد.

وی با هشدار به متجاوزان به حریم راه ها گفت: این عملیات به استناد ماده ۱۷ و تبصره ۶ قانون ایمنی راه‌ها با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی اجرا شد و بعد از این نیز با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha