۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85495670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت حامیان فلسطین در موزه بروکلین نیویورک توسط پلیس آمریکا+فیلم

تهران- ایرنا- معترضان حامی فلسطین در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی روز گذشته بخش‌هایی از موزه هنر بروکلین را در نیویورک به تصرف خود در آورده و پلاکاردی را در محکومیت نسل‌کشی در غزه از ورودی اصلی این مکان به اهتزاز درآوردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، شاهدان می گویند که معترضان طرفدار فلسطین پس از این اقدام بنری را در قسمت بالای ورودی اصلی این موزه آویخته و سپس با پلیس درگیر شدند. معترضان بر روی بنر آویزان شده از ورودی اصلی موزه بروکلین نوشته بودند: «فلسطین را آزاد کنید، از نسل کشی دوری کنید».

موزه هنر بروکلین در همین زمینه اعلام کرد که به دلیل اختلال از جمله درگیری پلیس با معترضان، این محل یک ساعت زودتر تعطیل شد.

گفته می‌شود برخی معترضان در همین خصوص دستگیر شده‌اند، اما سخنگوی اداره پلیس نیویورک هنوز تعداد دستگیرشدگان را اعلام نکرده است. گفته می‌شود چند ساعت پس از این درگیری تظاهرات در خارج از موزه ادامه یافت، اما گزارشی از حضور معترضان در داخل موزه بدست رویترز نرسیده است.

گزارش ها حاکی است یک سازمان حامی فلسطین به نام «Within Our Lifetime» از تظاهرکنندگان خواست تا ضمن تصرف موزه بروکلین، مسئولان آن را مجبور کنند هر گونه سرمایه گذاری مرتبط با اسرائیل را فاش و واگذار کنند.

پیش از این، اکثر تظاهرات حامیان فلسطین در آمریکا در دانشگاه های این کشور صورت گرفته بود.

تظاهرکنندگان دیروز جمعه در دانشگاه کلمبیا در منطقه منهتن نیویورک، بار دیگر در اعتراض به جنایات در غزه و با هدف نشان دادن حمایت از فلسطینیان، در محوطه دانشگاه چادر برپا کردند. هرچند اندکی بعد ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد نیروهای امنیتی دانشگاه در حال برچیدن این چادرها هستند.

اسکات هرناندز جیسون دستیار معاون دانشگاه سانتاکروز در ایالت کالیفرنیا آمریکا نیز روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که افسران پلیس، ۸۰ نفر از دانشجویان معترض حامی فلسطین متحصن در محوطه این دانشگاه را دستگیر کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha