امکان توسعه گردشگری با تعداد هتل‌های تهران مقدور نیست

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری شورای شهر از هتل به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: تا وقتی که هتل‌هایمان در تهران به آمار مورد نیاز نرسد و تجهیزاتش کامل نباشد و اقدامی در جهت به روزرسانی آنها نکنیم امکان توسعه گردشگری را نخواهیم داشت.

سیداحمد علوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه برخی هتل‌های موجود در شهر تهران مربوط به سال‌های اخیر نیستند، افزود: برخی از این هتل‌ها، اصلا هتل نبوده‌اند یعنی مجموعه دیگری بوده که به هتل تبدیل شده و یا آنکه تغییر کاربری داده شده‌اند.

وی اظهار کرد: ساخت هتل در بوستان‌های جنگلی پایتخت نیازمند انجام مطالعات جامع است که حتما باید پیش از هر گونه اقدامی در این خصوص برنامه ریزی کرد و علاوه بر این باید ملاحظات مربوطه نیز در ساخت هتل در این اماکن لحاظ شود.

علوی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یک عضو شورا با ساخت هتل در بوستان‌های جنگلی موافقید یا خیر؟ ادامه داد: تا وقتی مطالعاتش انجام نگیرد و به شورا نیاید؛ نمی‌توانم نظری بدهم.

این عضو شورای شهر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساخت هتلی در بوستان جنگلی شیان مطالعه شده، بوده است، اضافه کرد: بنای هتل شیان مربوط به این دوره‌ها نیست و در اصل مجموعه دیگری بوده که تغییر کاربری داده و با ایجاد تغییراتی در بنای ساختمان تبدیل به هتل شده است.

علوی در ادامه توضیح داد: بنای هتل مذکور در بوستان شیان از ابتدا با کاربری هتل احداث نشده بود.

شهرداری در هتل سازی خلاف نکرده است

این عضو شورای شهر راجع به اقدام هتل سازی شهرداری تهران هم تاکید کرد: تاکنون خلافی از سوی شهرداری در حوزه هتل سازی (چه حوزه زیست محیطی و چه حوزه شهرسازی) صورت نگرفته است.

علوی ادامه داد: شهرداری تهران همچنین تصمیم ندارد خلاف ضوابط شورا در هتل سازی عمل کند.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر هتل‌ها را جزو گروه بلند مرتبه برشمرد و افزود: تصمیم گیری ساخت هتل از حوزه شهرداری خارج بوده و فراتر از اختیارات شهرداری است یعنی در کمیسیون ماده ۵ (شورای عالی شهرسازی و معماری) راجع به بنای آنها تصمیم گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، ساخت هتل در در فضاهای سبز پایتخت یکی دیگراز ایده‌های برجسته مدیریت شهری است که به آن اهتمام دارد.

بیشتر بخوانید:

شهردار تهران: هتل ها در بوستانهای پیرامونی شهر احداث می شود

چمران: هیچ هتلی در پارک‌های تهران ساخته نمی‌شود

پیش تر نیز علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد گفته بود در هشت نقطه از ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی پایتخت هتل ۵ تا ۷ ستاره ایجاد می‌شود.

شهردار تهران همچنین تاکید کرده بود که مجوز ساخت هتل در این فضاهای سبز پایتخت از گذشته وجود داشته است تا ابنیه و زیرساختی برای مراکز رفاهی و خدماتی ایجاد شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه در پایتخت ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و ۱۳ هزار فضای سبز پارک و بزرگراه وجود دارد، افزوده بود که هتل‌ها صرفا در ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و نه در فضای پارک‌ها ایجاد خواهند شد.

در همین رابطه، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه دویست و سی و هفتم شورای شهر در جمع خبرنگاران گفته بود که در خصوص ساخت هتل‌های ۵ ستاره در بوستان‌ها، هنوز درخواستی از سوی شهرداری به شورا نیامده است.

وی افزوده بود که قابلیت ساخت هتل در پارک‌های شهر تهران وجود ندارد، پارک‌ها استفاده عمومی دارند و تنها امکانات عام المنفعه در آن ساخته خواهد شد.

چمران تاکید کرده بود که از آنجاییکه تهران شهری توریست پذیر است و هتل در آن کم است، از سوی شهرداری پیشنهاد شده تا در بخش‌های از پایتخت هتل سازی شود.

گفته می‌شود چیتگر، سرخه حصار، بوستان یاس فاطمی از جمله گزینه‌های مورد نظر مدیریت شهری برای هتل سازی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha