عضو شورای شهر: فضای سبز بوستان جنگلی یاس فاطمی تغییر نمی‌کند

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها راجع به ساخت هتل هفت ستاره در بوستان جنگلی یاس فاطمی گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد تا کاربری فضای سبز این بوستان تغییر کند یعنی همین کاربری برای تفرج و تفریح مردم دست نخورده باقی می‌ماند.

ناصر امانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بوستان یاس فاطمی؛ اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم کشور در دوره چهارم مدیریت شهری تهران است و طبق تاکید ایشان، فقط برای تفریح مردم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به عنوان عضو شورای شهر می‌گویم هیچ هتلی در بوستان جنگلی یاس فاطمی ساخته نخواهد شد و ما نیز با منابع طبیعی در این موضوع هم نظر هستیم و از نظر شورای شهر پرونده این ایده بسته است.

امانی با تاکید بر اینکه ساخت هتل در بوستان جنگلی یاس فاطمی تنها ایده‌ای بیش نبود که به ظهور نرسید، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به واقعیت‌های مطروحه، ایده ساخت هتل در بوستان جنگلی عملیاتی نباشد چرا که نیاز به یکسری زیرساخت‌ها دارد که هم اینک در این مکان موجود نیست ضمن آنکه مالکیت بوستان‌های جنگلی برعهده شهرداری نیست و مالک آنها منابع طبیعی است و مجوز ساخت از سوی این دستگاه باید صادر شود.

این عضو شورای شهر در ادامه افزود: می‌دانیم که منابع طبیعی با این موضوع هتل سازی در بوستان‌های جنگلی مخالف قطعی است و استدال‌شان هم منطقی است چرا که اظهار می‌کنند که ساخت هتل در بوستان جنگلی مساوی با نابودی تدریجی آن بوستان است چرا که پساب و فاضلاب‌های آن هتل، ریشه درختان را نابود خواهد کرد.

امانی یادآور شد: اخیرا هم مدیرعامل سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهر تهران رسما موضوع هتل سازی در بوستان را رد کرده و این موضوع را منتفی دانسته است.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه هتل سازی در بوستان‌های جنگلی موجب نابودی ۱۰۰ درصدی درختان و محیط زیست می‌شود، یادآور شد: در شهر تهران؛ زمین به اندازه کافی برای این اقدام وجود دارد؛ نیازی نیست الزاما هتل را در بوستان جنگلی بسازیم و درختان و فضای سبز را نابود کنیم.

عضو شورای شهر: فضای سبز بوستان جنگلی یاس فاطمی تغییر نمی‌کند

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورا در برابر اقدام احتمالی هتل سازی در بوستان‌های جنگلی بویژه یاس فاطمی اقدامی خواهد کرد یا خیر؟ افزود: شورای شهر به بوستان‌های محلی شهر حساس است و مقابل هر گونه حصار کشی بی دلیل می‌ایستد بنابراین چطور ممکن است در برابر هتل سازی در این فضاها اقدامی نکند؛ معتقدیم نباید در بوستان جنگلی هیچ ساخت و سازی اتفاق بیافتد.

بیشتر بدانید
شهردار تهران: هتل ها در بوستان‌های پیرامونی شهر احداث می‌شود

چمران: هیچ هتلی در پارک‌های تهران ساخته نمی‌شود

به گزارش ایرنا؛ پارک جنگلی یاس فاطمی با وسعت ۱۴۰۰ هکتار از مکان‌های تفریحی و تازه نفس تهران است که در نوروز سال ۱۳۹۴ و در ایام فاطمیه با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تاسیس شد.

این مکان تفریحی در اراضی گردنه قوچک واقع شده‌ است و در گذشته با عنوان جنگل‌های قوچک شناخته می‌شد و زمین‌های آن متعلق به نهادهای نظامی بود.

پیش تر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد گفته بود در هشت نقطه از ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی پایتخت هتل ۵ تا ۷ ستاره ساخته می‌شود.

شهردار تهران همچنین تاکید کرده بود که مجوز ساخت هتل در این فضاهای سبز پایتخت از گذشته وجود داشته تا ابنیه و زیرساختی برای مراکز رفاهی و خدماتی ایجاد شود.

سید احمد علوی رییس کمیته گردشگری شورای شهر هم در این باره به ایرنا گفته بود که ساخت هتل در بوستان‌های جنگلی نیاز به مطالعات جامع دارد و حتما باید پیش از هر گونه اقدامی در این خصوص برنامه ریزی صورت گیرد و ملاحظات مربوطه در ساخت هتل در این اماکن لحاظ شود.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یک عضو شورا با ساخت هتل در بوستان‌های جنگلی موافقید یا خیر؟ افزوده بود: تا وقتی مطالعاتش انجام نگیرد و به شورا نیاید؛ نمی‌توانم نظری بدهم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha