سرانجام وعده زاکانی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن چه شد؟

تهران بزرگ - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار سه روز قبل از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به آغاز ساخت واحدهای مسکونی کرد اما پس از ناکامی در انتخابات این موضوع به فراموشی سپرده شد و این مساله باعث دلسردی مردم از مدیریت شهری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز شنبه در حالی برگزار شد که تذکرات اعضای شورا درباره خدمات مجموعه مدیریت شهری در اربعین، سوال از شهر درباره ساخت مسکن؛ انتصابات و حصارکشی بوستان‌ها مهمترین مباحث جلسه را تشکیل می‌داد.

در این زمینه سوده نجفی رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نهم خردادماه با حضور سرپرست وقت ریاست جمهوری، رییس شورای شهر و شهردار تهران، کلنگ زنی واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ انجام و بنا شد ۲۶ شهرک الگو ساخته شود که ساخت ۶ شهرک در منطقه ۲۲ شروع به کار کرده اما پس از سه ماه خبری از عملیات اجرایی نیست.

وی افزود: مشکل مسکن یکی از معضلات مهم پایتخت است که به دلیل افزایش اجاره بها این مساله تشدید پیدا کرده است، شهردار سه روز قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به آغاز ساخت واحدهای مسکونی کرده و پس از ناکامی در انتخابات، این موضوع به فراموشی سپرده شد و این مساله باعث دلسردی مردم از مدیریت شهری خواهد شد.

سرانجام وعده زاکانی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن چه شد؟

نجفی تصریح کرد: بنده براساس قانون سوال خود را در مورد ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۶ شهرک را به رییس شورا ارائه می‌دهم و شهردار پس از ۱۰ روز موظف به حضور در شورا و پاسخ به این سوال است.

شهرداری مطابق قانون انتصابات را انجام دهد

مهدی اقراریان رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: شهردار باید بداند عملکرد درست و غلطش بر شورا تأثیر خواهد داشت، بارها به شهردار تهران تذکر داده‌ایم اما گوش شنوایی نیست و زاکانی دغدغه‌های خود را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه لایحه انحلال سازمان یادمان سازه به ما ارسال شد اما جابجایی صورت گرفت که باید دلیل آن اعلام شود، گفت: باید تطابق قانونی انتصاب سرپرست سازمان‌ها انجام شود، در بوستان ولایت قرار شد طرح‌ها به ما اعلام شود اما انتصاب صورت گرفته است.

سرانجام وعده زاکانی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن چه شد؟

حصارکشی برخی بوستان‌ها توجیه‌پذیر نیست

اما ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره حصارکشی تعداد زیادی از بوستان‌های تهران توسط شهرداری، گفت: تعداد بوستان‌ها واقعا زیاد است و در تمام مناطق شاهد این مساله هستیم که باعث نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست و فضای سبز شهر تهران شده است.

وی با اعلام اینکه برخی از حصارکشی‌ها توجیه پذیر نیست، افزود: استفاده از فضای بوستان‌ها و جنب آنها برای اجرای طرح‌های تاسیساتی و زیرساخت‌های مترو صحیح نیست بخش عظیمی از بوستان لاله گودبردای شده که مخزن آب نصب شود و دوباره پوشانده شده تا چمن روی آن کاشته شود.

سرانجام وعده زاکانی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن چه شد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تعداد و نام بوستان‌هایی را که حصارکشی شده‌ است اعلام کند و علت حصارکشی و نوع پروژه‌ها، تعداد درختان جابجا شده با ذکر تاریخ و محل کاشت آنها، زمان‌بندی پایان پروژه‌ها و جمع آوری حصارها را اعلام کند تا به شهروندان اطلاع رسانی کنیم.

رضایت شهروندان از تبدیل جو و انهار به کانیو

در ادامه حجت الاسلام سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره اقدامات کارشناسی شهرداری تهران در محلات مختلف گفت: اقدامات کارشناسی شده شهرداری تهران برای تبدیل جوی‌ها و انهار واقع در محلات به کانیوهاست که رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

سرانجام وعده زاکانی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن چه شد؟

به گفته آقامیری، در برخی مناطق نسبت به این موضوع زیاده‌روی می‌شود و باید دقت عمل صورت گیرد؛ چرا که در تمام محلات نمی‌توان نسخه یکسانی اجرایی کرد.

همچنین مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع گفت: برخی موارد موتورسیکلت‌ها در این کانیوها زمین می‌خورند که مجددا این محدوده‌ها را آسفالت کرده‌اند شاید آنچه که قبلا وجود داشت و آب را از جوی‌های سرپوشیده عبور می‌دادند، منطقی تر بود.

سرانجام وعده زاکانی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن چه شد؟

سخنگوی شورای شهر همچنین درباره خدمات شهرداری تهران در ایام اربعین در عراق گفت: امسال از قرارگاه‌ها و مواکب مختلف نیز برای عرض خدا قوت و در جریان قرار گرفتن کم و کیف امور انجام شده، بازدید کردیم. نحوه پیاده سازی برنامه ریزی‌ها در شورا و بودجه‌های پیش بینی شده، مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه شاهد ارتقای و وضعیت بهتری بودیم.

علیرضا نادعلی در ادامه اظهار کرد: قرارگاه کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، کوفه، قرارگاه زینبیه و دیگر قرارگاه‌ها مورد بازدید قرار گرفت. وضعیت قرارگاه زنان بهبود یافته است اما باید در سال آینده اقدامات بیشتری پیش بینی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha