یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان اردبیل پرداخت می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای حمایت از مشاغل خانگی در استان امسال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

بهروز رحیم‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع سهم استان اردبیل از اعتبارهای ابلاغی در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی برای سال ۱۴۰۳ مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است و از مجموع تعهد امسال، ۲ هزار و ۹۹۶ نفر سهم دانش‌آموختگان دانشگاهی خواهد بود.

وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی به استان اردبیل ابلاغ شد که به همان میزان تخصیص یافت و تاکنون برای یک هزار و ۵۴۴ طرح مبلغ یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه ثبت آمار اشتغال سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد، افزود: ۲۰ هزار و ۵۶ نفر سهمیه اشتغال استان در سال گذشته بود که در نهایت ۲۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های مربوطه ایجاد شد و به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه تعهد امسال استان اردبیل ایجاد ۱۴ هزار و ۵۰۹ فرصت شغلی جدید تعیین شده است، عنوان کرد: شهرستان اردبیل سال گذشته با ۱۲۲ درصد، بیشترین میزان ثبت آمار اشتغال در استان را داشته است.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد، برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha