۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85495991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایگاه اورژانس "نسر" تربت‌حیدریه افتتاح شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85495991
پایگاه اورژانس "نسر" تربت‌حیدریه افتتاح شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- پایگاه اورژانس شهید علی‌اکبر یزدانی شهر "نسر" جلگه رُخ تربت‌حیدریه روز شنبه با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: برای بهره‌برداری از این مرکز خدماتی با مشارکت خیران منطقه و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بیش از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که ۵۰ میلیارد ریال آن برای خرید آمبولانس و ۱۲ میلیارد ریال آن برای ساخت بنا و تجهیز پایگاه در نظر گرفته شده‌ است.

حسین ابراهیمی‌پور با بیان این که زیربنای این پایگاه اورژانس ۱۴۰ متر مربع است افزود: کلنگ احداث این پایگاه سال ۱۳۹۹ به زمین زده شد.

وی اظهار کرد: آمبولانس پایگاه اورژانس جاده‌ای نسر مخصوص مناطق سخت‌گذر است که برای دسترسی مردم منطقه و ۱۱ روستای اطراف به مراکز درمانی به‌ویژه در فصل زمستان تامین شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: به ‌زودی پایگاه‌ اورژانس جاده‌ای "رودمعجن"، پایگاه اورژانس ۶ شهری بانوان و موتور آمبولانس با هدف خدمت‌رسانی بیشتر و کاهش زمان پاسخ‌دهی و افزایش توان عملیاتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

هم اکنون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه دارای ۲۲ پایگاه اورژانس فعال، اداره ارتباطات و هدایت عملیات، اداره پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC)، مرکز عملیات اضطراری(EOC)، ۲۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha