۵ پردیس فرهنگی به مناسبت ارتحال امام(ره) راه‌اندازی می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شهرداری تهران از راه‌اندازی پنج پردیس فرهنگی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) خبر داد و گفت: سه پردیس در محوطه بیرونی حرم مطهر و ۲ پردیس در مناطق یک و ۲۰ ویژه سالگرد امام راحل راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی زیبایی‌نژاد عصر شنبه در یک نشست خبری گفت: از شامگاه چهاردهم خرداد ناوگان مترو تا صبح خدمت‌رسانی می‌کند و این خدمات برای زائران تا پایان مراسم به شکل رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: در شهرداری تهران ۶ کمیته برای مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) شکل گرفته و بالای ۹۰ درصد اقدامات شهرداری انجام شده است.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: آماده سازی پارکینگ های عمومی، راه اندازی سرویس‌های بهداشتی، برپایی نمایشگاههای فرهنگی، هنری و مذهبی و همچنین اقدامات ترافیکی و نظافت شهری از اقدامات مهم شهرداری تهران است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اولین کتاب سلام روح‌الله ویژه کودکان و نوجوانان چاپ شده و همچنین سه کتاب از جمله در موضوعات دین ستیزی از نگاه امام (ره) و همچنین حمایت از فلسطین چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پنج پردیس فرهنگی هم راه اندازی می‌شود که سه پردیس در محوطه بیرونی حرم و ۲ پردیس در مناطق یک و ۲۰ ویژه سالگرد امام راحل راه‌اندازی می‌شود.

ناوگان مترو به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: امام بنیانگذار روز قدس بوده بنابراین شعار مراسم امسال «امام قدس برای حمایت از فلسطین» در نظر گرفته شده است، همچنین پویش «هستیم بر آن عهد که بستیم هنوز» و «امام وعده‌های صادق» توسط شهرداری پایتخت اکران شده است.

به گفته وی، در این پویش فرهنگی که به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درباره صفاتی همچون استقلال، امنیت، جهاد، ایثار، شهادت، معنویت، مقاومت، عقلانیت، خدمت و آرمان مقدس اشاره شده است، پیمان و عهد با امام خمینی (ره) را در میان مسئولان خلل‌ناپذیر توصیف کرده است.

زیبایی‌نژاد درباره ناوگان حمل و نقل عمومی برای شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: ناوگان مترو با همه ظرفیت و به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است اما ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به مردم است و ناوگان تاکسیرانی نیز چند صد دستگاه ون و تاکسی خدمات به مردم ارایه م‌ کند.

وی یادآور شد: بیش از ۲ هزار نیروی انسانی در شهرداری تهران آماده خدمت‌رسانی در کمیته‌های مختلف است و همچنین در زمینه زیباسازی علاوه بر نصب و پلاکارد در تابلوهای شهری ۹ رادیو و تلویزیون نوستالژی در سطح شهر تهران نیز در حال پخش سخنرانی‌های حضرت امام خمینی(ره) و نماهنگ‌های مرتبط با امام راحل است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره تولیدات رسانه‌ای نیز گفت: پخش فیلم آسمان غرب برای زائران تدارک شده است. همچنین ویژه‌ برنامه‌های کودکان و نوجوانان، غرفه نمایشگاه اقوام،‌اتاق مادر و کودک و در نهایت برگزاری نماز جماعت و نشست‌های تبیینی در این روز پیش‌بینی شده است. 

به گفته وی، با شبکه‌های تلویزیونی پنج و قرآن سیما هماهنگ شده تا برنامه‌ها از طریق نمایشگرهای بزرگ تلویزیونی پخش شود که برنامه‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۴ خرداد آغاز می‌شود.                                                                                           

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۱۸ مسجد در تهران وجود دارد که با وجود این تعداد مسجد اما همچنان پایتخت به ۲ هزار مسجد دیگر نیاز دارد زیرا مساجد کنونی پاسخگوی توسعه شهری و نیاز شهروندان نیست.
حجت‌الاسلام علیرضا شیرنژاد تاکید کرد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در ساماندهی مجوزهای مساجد، تعمیر و تجهیز مساجد به دبیری شهردار فعالیت می‌کند. همچنین قرارگاه تعلیم و تربیت به نام آرمان علی‌وردی برای بخش نرم‌افزاری مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از آغاز برنامه‌های تابستانی طرح آرمان مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با عنوان آرمانی‌شو خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha