امام خمینی (ره) احیا کننده نام فلسطین و قدس شریف بود

آبادان - ایرنا - رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان مقاومت مردم در فلسطین را برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) احیا کننده نام فلسطین و قدس شریف بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام آیت عادلی‌نژاد روز شنبه در مراسم سالگرد ارتحـال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با موضوع امام خمینی(ره) و مساله فلسطین و شهدای خدمت در دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: امروز به برکت تفکر امام خمینی (ره) و استمرار آن همه دنیا متوجه فلسطین و غزه است.

وی افزود: قیام مردم فلسطین علیه اشغالگری متجاوزان صهیونیستی برخاسته از نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام عادلی‌نژاد در ادامه با برشمردن برخی از صفات بازر آیت الله رئیسی و شهدای خدمت بیان کرد: دانشگاه منشا تاثیرگذار در جامعه است و می‌تواند در مشارکت اجتماعی و انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات، نشست‌های تبیینی در دانشگاه‌های خوزستان درحال برگزاری است تا شاهد مشارکت جدی و پر رنگ مردم که تضمین کننده امنیت داخلی و ایجاد اقتدار بین المللی در خارج است باشیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان اضافه کرد: فردی توسط مردم انتخاب خواهد شد که استمرار دهنده راه شهید خدمت آیت رئیسی باشد.

وی توضیح داد: ۱۴۰ هزار دانشجو در ۱۵ دانشگاه تخصصی و غیرتخصصی با چهار هزار هیات علمی در استان فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود خوزستان یکی از استان‌های پیشگام در حوزه آموزش و تربیت نیروهای متخصص در کشور است.

دانشگاه علوم فنون خرمشهر باید مرکز برتر آموزشی در زمینه علوم دریایی تبدیل شود

در ادامه این نشست نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به قدمت، امکانات و پتانسیل موجود دانشگاه علوم فنون خرمشهر باید به مرکز برتر آموزشی در زمینه علوم دریایی کشور تبدیل شود.

مصطفی مطورزاده با اشاره به تاریح ۵۱ ساله دانشگاه علوم فنون خرمشهر اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون خرمشهر تاکنون تاثیر کمی در ارتقای علمی شهرستان داشته که نیاز است از سوی مسئولان توجه بیشتری به آن شود.

امام خمینی (ره) احیا کننده نام فلسطین و قدس شریف بود

مطورزاده گفت: با استفاده از ظرفیت مجلس و ابزار نظارتی پیگیر ارتقای علمی دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی به خصوص از کشور عراق خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت بیان کرد: دولت شهید رئیسی جایگاه دیپلماسی کشور را ارتقا داد و به واسط آن بسیاری از کشورهای جهان روابط نزدیکی به کشور دارند.

نماینده مردم خرمشهر با اشاره به نگاه خاص و ویژه آیت الله شهید رئیسی به خرمشهر و آبادان توضیح داد: ارسال پیام نوروزی خطاب به ملت از خرمشهر و حضور در میان روستاییان این شهرستان هیچگاه از ذهن مردم منطقه پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه افزود: شعارهای دروغین غرب در خصوص دموکراسی، حقوق زنان و کودکان به حراج گذاشته شده است و در حالی که شاهد کشتار مردم مظلوم فلسطین در غزه هستیم آمریکا قطعنامه شورای امنیت را وتو می‌کند.

مطورزاده با اشاره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط برخی از کشورهای اروپایی افزود: این رخداد حاصل خون شهدا است.

امام خمینی (ره) احیا کننده نام فلسطین و قدس شریف بود

در انتخابات پرشور آماده برگزار انتخابات هستیم و نگرانی در این خصوص نیست

معاون استاندار و فرماندار شهرستان خرمشهر در ادامه گفت: آیت الله رییسی مظلومانه زیست، مظلومانه خدمت کرد و مظلومانه در راه خدمت به شهادت رسید.

مسعود خواست‌خدایی اظهار کرد: کشور با پشتیبانی از ولایت فقیه بحران ها و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سرگذاشته و امروز نیز از این امتحان با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای سربلند خارج خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۴۹درصدی مردم خرمشهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال گذشته افزود: بدون شک مردم خرمشهر در انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشور خواهند داشت.

فرماندار خرمشهر گفت: بر اساس جدول زمانبدی آماده برگزار انتخابات دراین شهرستان هستیم و نگرانی در این خصوص نیست.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت بالگرد حامل وی و همراهانش دچار سانحه شد و در منطقه کوهستانی ورزقان در شمال غربی ایران به شهادت رسیدند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر متشکل از چهار دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی ، دانشکده اقتصاد و مدیریت ، دانشکده منابع طبیعی دریا و دانشکده مهندسی دریا می باشد.

این دانشگاه از سال ۱۳۸۲ با استقلال از دانشگاه چمران اهواز با نام دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر فعالیت مستقل خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha