۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85496344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برد تلخ استقلال در دستگردی/ دست نکونام به جام ۲۳ نرسید

تهران- ایرنا- دیدار تیم‌های پیکان و استقلال در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با پیروزی آبی‌ها به اتمام رسید اما به‌رغم برتری این تیم، باتوجه به پیروزی پرسپولیس در دیدار برابر مس رفسنجان، دست استقلالی‌ها از جام کوتاه ماند.

به گزارش شنبه‌شب ایرنا، دیدارهای هفته سی‌اُم (پایانی) لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹ به طور همزمان آغاز شد. در یکی از دیدارهای حساس پیکان در ورزشگاه پاس قوامین(دستگردی) میزبان استقلال رده دومی بود که آبی‌ها در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیدند.

قضاوت دیدار استقلال را حسن اکرمی با کمک‌های فرهاد فرهادپور و محمدعلی پورمتقی برعهده داشت. این دیدار بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

دقایق حساس نیمه نخست:

دقیقه ۹: دیناروند، دروازه‌بان پیکان سه بار دروازه تیمش را نجات داد. در ابتدا ارسال حردانی را از روی خط برگشت داد. ضربات محمدی و بلانکو را نیز به شکلی تماشایی مهار کرد. در تصاویر آهسته به نظر می‌رسید که گلر پیکان ضربه محمدی را در صحنه‌ای مشکوک دفع و توپ از خط دروازه عبور کرده بود.

دقیقه ۲۰: ضربه محمدی روی پاس ماشاریپوف از درون محوطه جریمه پیکان با برخورد به مدافع این تیم وارد دروازه حریف شد.

دقیقه ۲۲: محمدی دبل کرد. او این بار روی یک فرار با دیناورند تک به تک شد و با دریبل او، دروازه خالی پیکان را باز کرد.

داور در دقیقه ۳۰ بازی را برای «کولینگ‌بریک» متوقف کرد تا بازیکنان نفسی تازه کنند. بازی چند دقیقه بعد از سر گرفته شد.

دقیقه ۳۸: حردانی با فرار از سمت راست، با دیناروند تک‌به‌تک شد اما این‌بار موفق به مهار ضربه آبی‌ها شد.

پیکانی‌ها که به شدت خطر سقوط را احساس می‌کنند، موقعیت قابل توجهی را روی دروازه استقلال ایجاد نکردند تا نیمه نخست بازی با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان نکونام به اتمام برسد. 

محمد ستاری تنها بازیکنی بود که در نیمه نخست از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

دقایق حساس نیمه دوم:

در دقیقه ۵۵ پاس عمقی مدافعان استقلال در آستانه رسیدن به مهاجم این تیم بود که دیناروند با خروج و تایمینگ اشتباه، توپ را بیرون از محوطه جریمه با دست مهار کرد و با تصمیم داور اخراج شد. 

دقیقه ۶۴: گل سوم استقلال را کمک داور بازی آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۶۹: استقلال صاحب موقعیت ایستگاهی شد که ضربه فنی نیک‌نفس با تیرک افقی دروازه پیکان برخورد کرد.

داور در دقیقه ۷۵ همچون نیمه نخست بازی را دقایقی متوقف کرد تا بازیکنان در گرمای هوا، نفسی تازه کنند.

دقیقه ۷۸: حردانی از سمت راست وارد محوطه جریمه پیکان شد که شوت این بازیکن از کنار دروازه خودروسازان بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: پاس عمقی و چیپ بلانکو در موقعیت تک به تک به صادقی رسید و این بازیکن موفق به استفاده مناسب از این موقعیت تک‌به تک نشد.

دقیقه ۸۱: ارسال کرنر سامان نریمان جهان با ضربه سر محمد آژیر همراه شد و توپ از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۹۱: فخرالدینی از سمت چپ محوطه جریمه پیکان موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او به بیرون رفت.

دقیقه ۹۳: ضربه سلمانی به تیرک برخورد کرد و به بیرون رفت.

تلاش دو تیم در پایان به گل ختم نشد و آبی‌ها به‌رغم پیروزی در این بازی، با عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان دادند. همچنین با توجه به پیروزی یک بر صفر فولاد برابر نساجی، پیکانی‌ها به لیگ آزادگان سقوط کردند. پیش‌تر صنعت نفت به لیگ یک سقوط کرده بود.

علاوه بر این، پرسپولیس که در دیداری همزمان به مصاف مس رفسنجان رفته بود، در دقایق پایانی موفق به شکست حریف شد تا جام بیست‌وسوم را فتح و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. پرسپولیس با ۶۸ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و استقلال ۶۷ امتیازی و نایب قهرمان شد. 

ترکیب پیکان

دانیال جهانبخش، سامان نریمان‌جهان(معین عباسیان)، محمدرضا دیناروند(اخراج)، حامد پاکدل(ابراهیم صالحی)، فرشید اسماعیلی، علی قربانی، امیرحسین صدقی، سیدمحمد ستاری، محمد آژیر، مبین دهقان، محمدحسین فلاح(ایمان صادقی)

سرمربی: رضا عنایتی

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف(جعفر سلمان)، مهرداد محمدی(امیرعلی صادقی)، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی(میلاد فخرالدینی)، گوستاوو بلانکو(آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha