۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85496448
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

سرایت آتش از مزارع، بیشترین عامل آتش گرفتن جنگل در خوزستان است

اهواز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: سرایت آتش‌سوزی از مزارع بیشترین عامل آتش گرفتن جنگل‌ها و مراتع در استان است.

سرهنگ عزیز قلاوند یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متاسفانه ۹۵ درصد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های خوزستان به دلیل آتش‌زدن باقی مانده محصول در مزارع و یا کاه و کلش توسط کشاورزان است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ شهرستان خوزستان بیشترین آتش‌زدن مزارع در حال رخ دادن است گفت: بیشترین میزان آتش‌سوزی جنگل و مراتع در مناطق دشتی استان است.

سرهنگ قلاوند اظهار کرد: کشاورزان برای بسترسازی کشت، مزارع خود را آتش می‌زنند که این اقدام نه تنها باعث بی کیفیت شدن خاک می‌شود در آلوده کردن هوا نیز بسیار موثر است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک آلوده کردن هوا جرم‌محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت استان روزانه ۶ مورد آتش‌سوزی مزارع را برای جلوگیری از آتش گرفتن جنگل و مراتع خاموش می‌کنند.

وقوع ۲۳ مورد آتش سوزی جنگل و مراتع در خوزستان

وی ضمن درخواست از کشاورزان برای جلوگیری از آتش زدن مزارع خود تصریح کرد: در ۲ ماه اخیر ۲۳ مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع در استان رخ داده که بیشتر به دلیل سرایت آتش از مزارع بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش شد تا از وسعت آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان جلوگیری شود افزود: تیم‌های مختلفی از اداره کل منابع طبیعی استان برای انجام اقدامات پیشگیرانه از آتش گرفتن جنگل‌ها و مراتع در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی در خوزستان وجود دارد.

هفته گذشته نیز ۳۰ هکتار از بیشه عرب حسن در شوشتر آتش گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha