۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85494739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی درختان حاشیه محور شوش به اهواز مهار شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبر: 85494739
آتش سوزی درختان حاشیه محور شوش به اهواز مهار شد

دزفول – ایرنا - رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: آتش‌سوزی درختان حاشیه محور شوش به اهواز پس از سه ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.

سیدمحمد موسوی عصر پنجشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا، با عمدی دانستن این آتش سوزی افزود: هشت کیلومتر از درختان حاشیه جاده شوش به اهواز از محدوده روستای حمزه تا سه راهی هفت تپه دچار آتش سوزی گسترده شد.

وی با بیان اینکه درختان حاشیه این جاده در هفت نقطه دچار آتش سوزی شده بود ،ادامه داد: ۲ خودروی اطفای حریق و ۶ آتش نشان در عملیات مهار این آتش سوزی مشارکت داشتند که به دلیل وسعت و شدت آتش سوزی ناشی از ورزش شدید باد، این عملیات سرانجام پس از سه ساعت تلاش بی وقفه با مهار کامل آتش به پایان رسید.

رییس سازمان آتش‌نشانی شوش ادامه داد: شدت و گستردگی آتش سوزی به قدری بود که به دلیل دود غلیظ دید افقی رانندگان خودروهای عبوری به طور محسوسی کاهش یافته بود که با تلاش آتش نشانان این محور برای تردد خودروها ایمن سازی شد.

آتش سوزی درختان حاشیه محور شوش به اهواز مهار شد

وی افزود: اگر چه گمانه زنی اولیه از آتش سوزی درختان و سرایت آن به مزارع بود، ولی بررسی میدانی کارشناسان آتش نشانی شوش نشان می. دهد این آتش سوزی عمدی تشخیص دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طی هفته‌های اخیر با پایان فصل برداشت، آتش‌سوزی کاه و کلش مزارع به صورت تصاعدی در شوش افزایش یافته است و این در حالی است که به دلیل بارندگی‌های اخیر و وجود مراتع مستعد آتش‌سوزی و احتمال گسترده شدن آتش در مزارع و مراتع، هر گونه آتش زدن کاه و کلش ممنوع اعلام شده است.

به استناد ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع درصورت سرایت آتش از مزارع و باغات مجاور اراضی ملی، متخلف به ۲ ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha