هفت هزار نفر از مشمولان طرح جوانی جمعیت خراسان جنوبی زمین دریافت کردند

بیرجند - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی گفت: در طرح جوانی جمعیت ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر در استان تشکیل پرونده داده‌اند که تاکنون هفت هزار قطعه زمین واگذار و به خانواده ها تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن علیزاده روز شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان افزود: تعداد ۱۹ هزار و ۶۸۶ نفر در طرح جوانی جمعیت استان ثبت نام کردند که ۱۰ هزار و ۹۸۹ سه فرزندی و هشت هزار و ۶۹۷ نفر چهار فرزندی و بیشتر هستند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون به هر متقاضی ۲۰۰ مترمربع زمین واگذار می‌شود که در برخی شهرستان‌ها چون زمین مهیا بود زمین به متراژ ۲۵۰ مترمربع هم واگذار می‌شود با این تفاوت که مابه التفاوت قیمتی به حساب دولت پرداخت شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۷۲ قطعه زمین تامین شده است تصریح کرد: در برخی شهرها کمبود زمین و در برخی شهرستان‌ها زمین مازاد داریم.

وی عنوان کرد: از جمله استان‌هایی هستیم که تمام شهرها شامل طرح سه و چهار فرزندی شدند و در هر ۳۱ شهر واگذاری زمین به متقاضیان در حال تحویل به مشمولان طرح است.

علیزاده یادآور شد: در شهر بیرجند (سایت ۲۷۱ هکتاری) به هر ۲ نفر یک قطعه زمین واگذار می‌شود اما در سایر شهرها زمین ویلایی تحویل متقاضیان می‌شود، علاوه بر این در ‌روستاهای اطراف شهرها و روستاهای اقماری نیز زمین‌ در حال تامین و واگذاری است.

وی افزود: از طریق وزارتخانه به متقاضیان پیامک ارسال شده است که در صورت تمایل می‌توانند درخواست خود را از شهری به روستایی تغییر دهند یا اینکه شریک خود را عوض کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن استان جانمایی و ساخت مدارس انجام شده و امسال در ۱۲ سایت مدرسه احداث می‌شود.

پرداخت ۱۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در استان

معاون شعب بانک ملی خراسان جنوبی نیز گفت: از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت (آبان ماه سال ۱۴۰۰) تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۲۲ هزار و ۶۱ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۱۳۴ هزار میلیارد ریال برای فرزندآوری در استان پرداخت شد.

علی ضیاییان احمدی افزود: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۱۳۳ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۳۸۴ هزار میلیارد ریال در استان پرداخت شد که معادل ۱۰۰ درصد سهم ابلاغی بوده است.

وی ادامه داد: هر چند منابع قرض الحسنه بانک‌ها خیلی محدود است اما نصف پرداختی تسهیلات معادل ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برای ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده که نشان می‌دهد بانک‌ها تمایل و رغبت بسیار خوبی به این موضوع داشته‌اند.

معاون شعب بانک ملی خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته ۸۴ درصد تسهیلات فرزندآوری و ۹۵ درصد وام ازدواج ابلاغی در استان پرداخت شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۳ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول‌ ۴۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم هزار ۲۰۰ میلیارد ریال، فرزند چهارم هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و به ازای فرزند پنجم به بعد ۲ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

ضیاییان احمدی یادآور شد: اکنون در خراسان جنوبی ۱۳ هزار نفر متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام فرزندآوری و پنج هزار نفر متقاضی هم در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha