۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85496540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رومانی: ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین نیازمند زمان است

تهران-ایرنا- نخست وزیر رومانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، مقامات رومانی در حال بررسی امکان تامین سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین هستند.

مارسل چیولاکو نخست وزیر رومانی در گفت‌وگویی در این خصوص تصریح کرد: درباره این موضوع باید متخصصان نظر خود را ارائه کنند ولی این به آن معنا نیست که رومانی قادر به پوشش و تامین موشک‌ها نیست.

رسانه های محلی می‌گویند این اظهارات بدان معناست که این موضوع نه به طور عمومی بلکه به طور خصوصی با کارشناسان نظامی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

چیولاکو گفت که این لایحه در ابتدا به شورای عالی دفاع ملی می‌رود و بعد از آن درباره ارسال و تامین موشک‌ها به اوکراین تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر از من بپرسید نمی‌توانم درباره این مساله تصمیم‌گیری کنم چون من متخصص نیستم و این تصمیم باید به طور مشترک گرفته شود.

نخست وزیر رومانی ادامه داد: تصمیم‌گیری عجولانه در این قضیه می‌تواند به یک فاجعه در میان کشورهای عضو ناتو منجر شود.

با این حال، رئیس جمهور رومانی می‌گوید که ارسال موشک‌های پاتریوت باید به تایید شورای عالی دفاع ملی این کشور برسد.

در سال ۲۰۱۷، رومانی قراردادی را برای به دست آوردن سامانه‌های دفاعی پاتریوت امضا کرد، اما تاکنون تنها یکی از این سامانه‌ها عملیاتی است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای محافظت از کشور برابر حملات روسیه، خواستار ارسال ۲۵ سامانه پاتریوت از سوی متحدان غربی خود شده است.

به گفته دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، تمرکز کنونی آنها تامین امنیت دست کم هفت شهر برای محافظت از بزرگترین شهرهای اوکراین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha