۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۴۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85004611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنتاگون: هلند سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین می‌دهد

نیویورک- ایرنا- وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هلند موشک ها و سامانه های دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را به اوکراین اهدا خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه پس از نشست وزرای دفاع کشورهای غربی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان اعلام کرد که هلند موشک‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را به کی‌یف اهدا خواهد کرد و قرار است به نظامیان اوکراینی برای استفاده از آنها آموزش دهد.

رئیس پنتاگون افزود: چندین کشور کمک های مالی مهمی به اوکراین ارائه کرده اند که به محافظت از آسمان، شهرها و شهروندان اوکراین کمک می کند.

لوید آستین تصریح کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس نیز سیستم های دفاع هوایی به اوکراین اهدا کرده اند.

وی ادامه داد: کمک های نظامی به اوکراین همچنین شامل یک سامانه موشکی پاتریوت از سوی آلمان است و هلند نیز موشک‌ها و سامانه پاتریوت را به اوکراین اهدا خواهد کرد و به نیروهای اوکراینی آموزش خواهد داد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، در همین حال، کانادا سیستم موسوم به ناسام و مهمات مربوط به آن را به اوکراین تحویل خواهد داد.

تلاش آمریکا و متحدانش برای متقاعد کردن آلمان به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین شکست خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گفت‌وگوهای رهبران نظامی آمریکا و متحدانش در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برای جلب موافقت برلین در زمینه ارسال این تانک‌ها بدون دستیابی به توافقی در این زمینه پایان یافت.

دریافت تانک از جمله تانک‌های لئوپارد یکی از خواسته‌های اصلی اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه است. اما آلمان تاکید کرده است در صورتی که آمریکا تانک‌های آبرامز خود را به اوکراین بفرستد برلین نیز آماده اتخاذ تصمیمی مشابه خواهد بود.

برلین همچنین تاکید کرده است که در صورت اجرای این شرط، به آن دسته از متحدانی که تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان را در اختیار دارند، اجازه خواهد داد تا این خودروهای نظامی را به کی‌یف ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha