مدارس غیردولتی فاقد ایمنی مجوز فعالیت دریافت نمی‌کنند

تهران- ایرنا- مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: مدارس غیردولتی که استانداردهای لازم مانند آتش‌نشانی و ایمنی لازم را نداشته باشند، مجوز فعالیت دریافت نمی‌کنند.

عباس زارع در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره ایجاد ایمنی کافی، فضا و تجهیزات مناسب مدارس غیردولتی اظهار کرد: فضای مدرسه، حیاط، آتش نشانی و ایمنی مدارس غیردولتی جزو خط قرمز سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است و به مدارسی که استانداردها را نداشته باشند، مجوز نمی‌دهیم.

وی اظهار داشت: همچنین در بحث رعایت ظرفیت دانش‌آموزان به مدارس اخطار می‌دهیم چراکه محوطه مدرسه باید با تعداد دانش‌آموزان مرتبط باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: فضای برخی از این مدارس اجاره‌ای است و به همین دلیل ممکن است استانداردهای لازم را نداشته باشند.

زارع درباره مدارس غیردولتی که هم اکنون در فضای غیراستاندارد دایر هستند، گفت: این مدارس از گذشته مجوز را دریافت کرده‌اند و در هنگام تمدید مجوز حتما باید استانداردهای اعلام شده را رعایت کنند.

وی یادآورشد: ۶ ماه تا یک سال برای رعایت استانداردها در این مدارس فرصت می‌دهیم در غیر این صورت باید فضای مدرسه را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی، ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی و حدود ۳۵۰۰ مدرسه هیات امنایی در سطح کشور وجود دارد که جمعیتی حدود ۲ میلیون دانش‌آموز را در بر می‌گیرد و استانداردسازی فضا، امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نظارت لازم در این رابطه انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha