توجه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان نخبه/شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سیزدهم خرداد به شناسایی سالانه ۶۰ هزار نوزاد با تیروئید کم‌کار،شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست،توصیه‌های تغذیه‌ای طب سنتی در ایام امتحانات،پرداخت خدمات معلمان در امتحانات طبق تعرفه جدید،برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به پرونده آذویکو،آبگیری ۴۰ درصدی دریاچه ارومیه،ورود دام مازاد به دشت لار ممنوع و توجه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان نخبه پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

توجه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان نخبه؛ از حمایت مالی تا راه‌اندازی مدارس عشایری سمپاد

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در راستای ماموریت خود مبنی بر تحقق عدالت تربیتی و آموزشی در دولت سیزدهم اقدامات مهمی انجام داد تا دانش آموزان نیازمند اما با بهره هوشی بالا بتوانند ادامه تحصیل داده و مدارج مختلف علمی را طی کنند.

 رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) درخصوص اقدامات این سازمان به منظور تحقق عدالت تربیتی در دولت سیزدهم اشاره کرد و پرداخت هزینه ثبت‌نام و شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول درآمدی و همچنین راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را از جمله اقدامات مهم در دولت سیزدهم برشمرد.

الهام یاوری در ادامه به پرداخت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ۴ دهک پایین، شناسایی بیش از ۶۵۹۷ هزار دانش آموز در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و تکمیل نمون برگ مربوط و بارگذاری در سامانه سیدا به منظور معرفی به بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش‌آموزان دارای استعداد برتر در قالب طرح شهاب نیز اشاره کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۶ خرداد آخرین مهلت درخواست برای سرباز معلمی

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای آخرین مهلت تکمیل درخواست سرباز معلمی را ۱۶ خردادماه اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام حوزه ستادی مبنی بر اخذ مجوز جذب کارکنان وظیفه سال ۱۴۰۳ از ستاد کل نیروهای مسلح، متقاضیان می توانند در صورت دارا بودن شرایط ذیل برای تشکیل پرونده به آموزش و پرورش منطقه خود واحد امور اداری مراجعه کنند.

در این اطلاعیه در خصوص شرایط متقاضیان اشاره شده است که افراد دارای برگه اعزام به خدمت به تاریخ یکم تیر، مرداد، شهریور و دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس می توانند در فرایند ثبت نام شرکت کنند.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

ورود دام مازاد به دشت لار ممنوع/بیشتر از ۸۷ هزار راس وارد نشود

 طبق سنوات گذشته اواخر خرداد ماه زمان ورود عشایر به دشت لار است، از گذشته بین ۸۵ تا ۸۷ هزار پروانه چرای دام صادر شده که قدمتشان به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بر می‌گردد، زمان ورود دام‌ها به دشت نمایندگانی از منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور در مبادی، از ورود دام مازاد به منطقه جلوگیری می‌کنند.

بهار که می شود زمین جانی تازه می‌گیرد، گیاهان رشد می کنند، درختان شاخ و بال می گیرند، بوته ها به گُل می نشینند، حیوانات فرزندان خود را به دنیا می آورند، دنیا رنگ و بوی زندگی به خود می گیرد و همه چیز تازه می شود، این طراوات و شادابی بر زندگی انسان ها هم تاثیر می گذارد و جنب و جوش را بیشتر می کند، از جمله آنها عشایر هستند که با شروع بهار، کوچشان به مناطق ییلاقی و ارتفاعات آغاز می شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

آبگیری ۴۰ درصدی دریاچه ارومیه/گرما و تبخیر در پیش است

متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی گفت: بنابر اعلام نهادهای مسوول، در بارش‌های اخیر و به همراه اقدامات انجام شده، پهنه دریاچه ارومیه ۲ هزار کیلومتر آبگیری شد که با احتساب وسعت ۵ هزار کیلومتر مربعی آن حدود ۴۰ درصد دریاچه آبگیری شده که با توجه به گرم شدن هوا و بالا رفتن تبخیر شرایط شکننده‌ای است.

علی ارواحی در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: حجم آبی که در دریاچه ارومیه قرار دارد حدود ۲.۶ دهم میلیارد متر مکعب است در حالی که حجم آبی که در دریاچه در شرایط تراز اکولوژیک می تواند در خود جای دهد ۱۴.۵ میلیارد متر مکعب است، این یعنی اینکه میزان آبی که در دریاچه ارومیه داریم ۲۰ درصد آن حجمی است که در شرایط اکولوژیک مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: چنین شرایطی می تواند این پیام را به ما برساند که آیا کریستال های نمک به شرایط سختی در دریاچه رسیده اند به طوری که عمق و یا بستر دریاچه دچار تغییراتی شده است، یا اینکه وسعتی که اکنون به عنوان وسعت آبگیری دریاچه قلمداد می شود تناسب لازم را با حجم آبی که در دریاچه است ندارد، به این دلیل بحث حفاظت از تالاب ها در شرایطی که ممکن است سیلاب یا روان آبی به طور غیرمنتظره وارد آن شود بسیار ضروری است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

حدنگاری ۹۹.۵ درصد اراضی ملی و بیش از ۶۰ درصد اراضی کشاورزی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۹.۵ درصد اراضی ملی و طبیعی و بیش از ۶۰ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شده است و اجرای این طرح ملی در سراسر کشور با شتاب در حال انجام است.

حسن بابایی در نخستین جلسه شورای راهبری اجرای قانون قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با تاکید بر اینکه این قانون یک قانون پیچیده است، خاطر نشان کرد: قانون الزام به تنظیم اسناد اموال غیرمنقول ۱۵ ماده دارد اما هر یک از این مواد آیین نامه ویژه خود را لازم دارد. این امر بیانگر این است که ادبیات قانون پیچیده است.

وی یادآور شد: ریاست قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی اخیر تاکید کرد که ساز و کار اجرایی این قانون و امکانات لازم برای اجرای آن فراهم شود و اقدامات لازم برای فراهم‌سازی زیر سامانه‌ها سریعاً انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

کنترل استرس ابزاری قدرتمند برای ارتقای سلامت//چای و شکر کم، آب و فیبر کافی

متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشوربا بیان اینکه کنترل استرس ابزاری قدرتمند برای ارتقای سلامت است، گفت: یک رژیم غذایی درست مبتنی بر سه اصل مهم تعادل، تنوع و البته میانه‌روی در دریافت گروه‌های غذایی مختلف است، علاوه بر نوشیدن آب کافی و فعالیت فیزیکی کافی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بروز استرس داشته باشد.

به گزارش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، مرجان عجمی با اشاره به اینکه تغذیه صحیح می‌تواند کمک موثری برای کنترل استرس باشد اظهارداشت: همچنین دریافت منابع غذایی حاوی ویتامین B۶، B۱۲ و فولات و پرهیز از دریافت منابع غذایی حاوی کافئین برای کاهش استرس و اضطراب مهم است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل در ۳۶۰۰ مدرسه اجرا می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره طرح زیست مسجدی گفت: امسال ۳۶۰۰ مدرسه طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل (زیست مسجدی) را اجرا می‌کنند.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح زیست مسجدی اظهار کرد: از سال‌های گذشته طرحی با عناوین مختلف مانند سه میم یا طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل در مدارس سراسر کشور در حال اجرا است که تاکنون حدود ۳ هزار مدرسه در جوار مسجد این طرح را اجرا کرده اند و در سال تحصیلی جاری ۳۶۰۰ مدرسه در جوار مسجد، این طرح را اجرا می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

مدعیان خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی به پلیس فتا معرفی شدند

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: کاربران و کانال‌هایی که با سوءاستفاده از موضوع آزمون‌ها و ادعای لو رفتن و خرید و فروش سوالات به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند را به پلیس فتا معرفی کرده‌ایم و به زودی با مجرمان برخورد قانونی می‌شود.

سیدامین رضوی نژاد اظهار داشت: نظارت بر فرایند آزمون ها پیش از هنگام طرح سوال تا دریافت توزیع در حوزه به طور کامل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: انتشار سوالات قبل از شروع آزمون امکان پذیر نیست اما سوالات هر آزمون نیم ساعت پس از شروع در وبگاه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش قرار می گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

«سیگار الکترونیکی خطرناک» است یا نه؟

فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از پدیده‌هایی که در سطح جامعه شاهد گسترش مصرف آن هستیم، استفاده از سیگار الکترونیکی مخصوصا در میان جوانان اس، شاید برخی افراد تصور می‌کنند خطری که سیگارهای الکترونیک دارد از سیگارهای معمولی کمتر است ولی در واقع ماده تشکیل دهنده این نوع سیگارها نیز نیکوتین است.

ویپ یا سیگار الکترونیکی در سال ۲۰۰۳ در چین اختراع شد. این سیگار به سرعت در جهان محبوبیت پیدا کرد و در سال ۲۰۱۳ ارزش تولید جهانی آن به ۳ میلیارد دلار رسید. بعضی شرکت‌های بزرگ تولید کننده سیگار در جهان که با کاهش فروش سیگارهای کاغذی مواجه بوده‌اند به سرمایه‌گذاری و تحقیق در رابطه با سیگارهای الکترونیک روی آورده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

آخرین جلسه رسیدگی به پرونده آذویکو برگزار شد

آخرین جلسه رسیدگی به چهارمین کیفرخواست متهمان پرونده شرکت خودرویی آذویکو در شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش دادگستری کل استان تهران، شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برای رسیدگی به یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی مطرح در مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل جلسه داد.

سلمان جورابراهیمیان رئیس شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران پس از اعلام رسمیت دادگاه و تاکید بر مفاد قانونی مطابق با آیین دادرسی کیفری، اظهار داشت: اتهام متهمان این پرونده مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق پیش‌فروش خودرو و کیفرخواست براساس شکایت ۸۷ نفر از شکات صادر شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

خدمات معلمان در امتحانات طبق تعرفه جدید پرداخت می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: خدمات معلمان در امتحانات طبق تعرفه جدید پرداخت و تلاش می‌شود بخشی از این تعرفه در زمان برگزاری امتحانات جبران شود.

محسن زارعی در گفت‌وگویی اظهار داشت: تعرفه ارائه خدمات معلمان در امتحانات ترمیم یافته و در کمیسیون شورای عالی مصوب شده است که برای سال جاری اجرایی می شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره ادامه فرآیند امتحانات نهایی دانش‌آموزان بیان کرد: تصمیم برآن شده است که کارگروه‌های شش گانه در استان و مناطق تا پایان آزمون خرداد فعالیت خود را ادامه دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

افراد گرمازده علاوه بر آب، نمک بخورند

سخنگوی اورژانس کشور نسبت به علائم گرمازدگی هشدار داد و گفت: فردی که دچار گرمازدگی می‌شود، آب و نمک بدن خود را از دست داده است و از این رو به جز خوردن آب باید نمک نیز بخورد. این نمک می‌تواند با خوردن خوراکی‌های شور مانند آجیل و یا خود نمک جبران شود.

بابک یکتاپرست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با هشدار درباره گرمای هوا و امکان گرمازدگی برای افراد اظهار داشت: بهتر است در ساعات اوج گرما یعنی ساعت ۱۰ و نیم تا ۱۷ از خانه خارج نشوید ولی اگر باید در بیرون از خانه فعالیت داشته باشید حتما نکاتی را رعایت کنید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

مدارس غیردولتی فاقد ایمنی مجوز فعالیت دریافت نمی‌کنند

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: مدارس غیردولتی که استانداردهای لازم مانند آتش‌نشانی و ایمنی لازم را نداشته باشند، مجوز فعالیت دریافت نمی‌کنند.

عباس زارع در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره ایجاد ایمنی کافی، فضا و تجهیزات مناسب مدارس غیردولتی اظهار کرد: فضای مدرسه، حیاط، آتش نشانی و ایمنی مدارس غیردولتی جزو خط قرمز سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است و به مدارسی که استانداردها را نداشته باشند، مجوز نمی‌دهیم.

وی اظهار داشت: همچنین در بحث رعایت ظرفیت دانش‌آموزان به مدارس اخطار می‌دهیم چراکه محوطه مدرسه باید با تعداد دانش‌آموزان مرتبط باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

تمهیدات ترافیکی برای مراسم سالگرد رحلت امام (ره)

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تمهیدات لازم ترافیکی برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) انجام شده است، گفت: تلاش پلیس بر کاهش حوادث ترافیکی و مدیریت تردد متمرکز است.

سردار احمدرضا رادان در قرارگاه انتظامی، امنیتی و ترافیکی روح الله که در محل دائمی این قرارگاه در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا ایام گذشته و پیش رو را به همه شما خدمتگزاران تسلیت و آرزوی توفیق روز افزون خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارم.

وی هدف از تشکیل قرارگاه انتظامی، امنیتی و ترافیکی روح الله را تأمین امنیت مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) عنوان کرد و افزود: با تشکیل این قرارگاه، همه امکانات و ظرفیت های انتظامی را به کار گرفته ایم و تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه و امن این مراسم در حوزه انتظامی اندیشیده و در نظر گرفته شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

بنگاه‌های معاملاتی با تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات حق تنظیم سند ندارند

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» گفت: مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی با تصویب این قانون دیگر حق تنظیم سند نخواهند داشت.

صفدر کشاورز درباره وضعیت قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد و به رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

شناسایی سالانه ۶۰ هزار نوزاد با تیروئید کم‌کار/ضرورت مراجعه زنان باردار به مراکز سلامت

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از شناسایی سالانه ۶۰ هزار نوزاد سه تا پنج روزه برای بیماری کم کاری تیروئید بدو تولد خبر داد و گفت: با انجام یک آزمایش مهم از عوارض جدی و غیرقابل برگشت همچون عقب ماندگی ذهنی، کوتاهی قد و کم شنوایی پیشگیری می‌شود.

دکتر فرانک رحیمی با بیان این مطلب عنوان کرد: این برنامه غربالگری کم‌ کاری مادرزادی تیروئید در نوزادان یکی از موفق‌ترین برنامه‌های بهداشتی ایران با پوشش بالای ۹۹.۴% درصد در کشور است.

وی ‌با اشاره به اینکه غده تیروئید در ناحیه جلو گردن و یکی از مهم‌ترین غدد درون ریز بدن است، توضیح داد: این غده با تولید هورمون‌های تیروئید سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

توصیه‌های تغذیه‌ای طب سنتی به دانشجویان و دانش‌آموزان در ایام امتحانات

پزشک و متخصص طب ایرانی به دانشجویان و دانش‌آموزان توصیه کرد: برای غلبه بر استرس و اضطراب که برخی‌ها شب قبل از امتحان به آن دچار می‌شوند، شربت زعفران و شربت سنبل الطیب را در نزدیکی زمان خواب و استراحت مصرف کنند.

ایام کنکور و فصل امتحانات، مهم‌ترین و سازنده‌ترین ایام برای دانش‌آموزان و دانشجویان است، در این ایام، برای بهبود عملکردهای مغزی و کسب نتایج بهتر در آزمون های کتبی و شفاهی، دانش‌آموزان و دانشجویان در روزهای نزدیک به امتحان باید تدابیر و توصیه های غذایی ویژه ای را رعایت کنند.

برای داشتن یک سبک زندگی سالم بر اساس طب سنتی ایرانی، بایستی چند اصل ضروری رعایت شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود. اگر یک یا تعدادی از این اصول دچار اختلال شوند، به همان میزان، سلامتی شخص افت کرده و احتمال بیمار شدن و شدت یافتن بیماری ها افزایش می یابد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

محدودیت‌ ترافیکی تعطیلات نیمه خرداد اعلام شد

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت ترافیکی تعطیلات دوشنبه ۱۳ خرداد تا جمعه ۱۸ خرداد را اعلام کرد.

بر اساس جدول اعلامی پلیس راهور، تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۳ خرداد تا ساعت ۶ بامداد روز شنبه ۱۹ خرداد از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. همچنین تردد انوع وسایل نقلیه از مسیر جنوب به شمال در آزادراه خلیج فارس(تهران –قم) در محدوده وهن آباد تا پل شهید کاظمی از ساعت ۲۲ روز یکشنبه تا ساعت ۱۶روز دوشنبه ممنوع اعلام شده است و مسیر جایگزین، خروجی حسن آباد یا خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) و آزادراه ساوه- تهران است.

تردد همه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۸ روز یکشنبه تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه هفته جاری در محور قدیم قم - تهران ممنوع و مسیر جایگزین آزادراه ساوه ـ تهران و قم ـ گرمسار است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

چگونه می‌توان به‌طور موقت میزبان کودکان بی‌سرپرست شد؟

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جدیدی با نام طرح خانواده میزبان در حال اجرا است که خانواده‌های علاقمند و واجدشرایط می‌توانند کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست یا بدسرپرست مراکز تحت پوشش این سازمان را به طور موقت نگهداری کنند و میزبان آنها باشند.

سعیدبابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح لازم نیست اسم کودک وارد شناسنامه خانواده شده یا اینکه بخشی از اموال به نام کودک شود بلکه کودک تا زمان پیدا شدن یک خانواده باثبات به جای نگهداری در مراکز شبانه روزی در خانواده میزبان تحت نظارت بهزیستی نگهداری خواهد شد و در ادامه به هر دلیلی اگر امکان نگهداری کودک در آن خانواده نبود، آغوش بهزیستی برای بازگشت این کودکان باز است.

وی اضافه کرد: خانواده‌های علاقمند به شرکت در این طرح خداپسندانه باید به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net/ مراجعه کرده و مستندات خود شامل تمام صفحات شناسنامه کل اعضای خانواده، کارت ملی اعضای خانواده (مدارک تابعیت برای اتباع)، سند ازدواج (برای زوجین)، سند محل سکونت شامل سند ملکی یا اجاره نامه، آخرین مدرک تحصیلی زوجین، گواهی عدم سوء پیشینه موثر کیفری تمام اعضای خانواده، فیش حقوقی یا مدرک مربوط به استطاعت مالی، مجوز اقامت اتباع، ارائه شناسه کاربری سامانه ثنا و فرم خوداظهاری سلامت را در آن بارگذاری کنند که پس از آن بررسی مدارک و مصاحبه اولیه و در مرحله بعد بازدید منزل و بازدید میدانی انجام شده و گزارش مددکاری تهیه می‌شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

شرایط میزبانی موقت کودکان بی‌سرپرست/توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha