گفت‌وگوی اندونزی و آمریکا درباره نوسازی تسلیحات دفاعی

تهران- ایرنا- وزیر دفاع اندونزی در دیدار با همتای آمریکایی خود از همکاری واشنگتن برای نوسازی سیستم دفاعی کشورش قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آنتارا، پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع و رئیس جمهوری منتخب اندونزی در حاشیه نشست امنیتی شانگری-لا در سنگاپور، با لوید جی آستین وزیر دفاع آمریکا دیدار و از ایالات متحده برای حمایت از نوسازی تجهیزات مورد استفاده در نیروهای دفاعی اندونزی (TNI) قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه ای که روز یکشنبه از سوی وزارت دفاع اندونزی منتشر شد، پرابوو تاکید کرد که این مدرن سازی برای رسیدن به قدرت استاندارد در نیروهای دفاعی جاکارتا ضروری است.

وی اظهار داشت: آمریکا و اندونزی به اهمیت همکاری دوجانبه در نوسازی تجهیزات و سیستم های دفاعی به منظور ارتقای توانایی مقابله موثر با تهدیدها، اذعان دارند.

علاوه بر بحث در مورد نوسازی سیستم دفاعی، راه‌های مناسب برای تقویت مشارکت بلند مدت دو کشور و پیگیری منافع مشترک نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

پرابوو همچنین برای ادامه همکاری و حفظ روابط بین اندونزی و ایالات متحده ابراز امیدواری کرد.

تاکید پرابوو و زلنسکی بر ضرورت ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به غزه

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری منتخب اندونزی و رئیس دولت اوکراین بر ضرورت ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم غزه و اطمینان از توزیع ایمن و بدون وقفه کمک‌ها به فلسطینی‌های گرفتار در این باریکه تاکید کردند.

پرابوو و لودیمیر زلنسکی در دیداری که در حاشیه نشست امنیتی شانگری-لا داشتند، بر اهمیت گفت‌گوهای مسالمت‌آمیز و اقدام‌های دیپلماتیک به عنوان اولویت اصلی در تدوین راه حل‌ اختلافات توافق کردند. در این دیدار همچنین درباره اهمیت پیگیری و حفظ صلح و امنیت در سطح جهان گفت‌وگو شد.

بر اساس بیانیه ای که وزارت دفاع اندونزی منتشر کرده است، در این دیدار، هیات‌های اندونزیایی و اوکراینی نظرات خود را در مورد ماهیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی در بحبوحه درگیری‌های جاری، چالش‌های امنیتی جهان و تهدیدات تروریسم به اشتراک گذاشتند.

علاوه بر این، پرابوو و زلنسکی از این دیدار برای تبادل نظر در مورد مسائل بشردوستانه به ویژه وضعیت فلسطینیان در غزه استفاده و بر فوریت ارائه کمک های بشردوستانه و اطمینان از توزیع ایمن و بدون وقفه کمک ها به فلسطینی های گرفتار در مناطق درگیر جنگ تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، رهبران دو کشور در مورد ظرفیت ایجاد همکاری های مشترک در صنعت دفاعی از طریق انتقال فناوری گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری منتخب اندونزی اظهار داشت که تعهد جاکارتا را برای ایجاد همکاری های دفاعی محکم و دوجانبه با اوکراین تقویت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha