تمایل اندونزی برای خرید ادوات دفاعی از ترکیه

تهران- ایرنا- وزیر تجارت اندونزی از افزایش همکاری‌های تجاری با ترکیه و همچنین تمایل جاکارتا برای خرید تسلیحات دفاعی از آنکارا خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، ذوالکفیلی حسن، وزیر تجارت اندونزی در دیدار با عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه که در حاشیه سومین نشست وزیران کمیته مذاکره تجاری (TNC) با موضوع سیستم تجارت ترجیحی سازمان همکاری اسلامی (TPS-OIC) برگزار شد، درباره گسترش همکاری با ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله خرید ادوات دفاعی ابراز امیدواری کرد.

حسن گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باثبات اندونزی، رشد اقتصادی بالای پنج درصد و تورم کنترل شده، معتقدم همکاری با ترکیه به ویژه در زمینه سیستم دفاعی و تجهیزات دفاعی قابل افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه در زمینه دفاعی در جایگاه برتر است و شرکت های دفاعی آن به سرعت در حال رشد هستند، بنابراین ترکیه می تواند به تامین تجهیزات دفاعی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، ناوچه ها، هلیکوپترها و هواپیماهای جنگنده به اندونزی کمک کند.

وزیر تجارت اندونزی گفت: جاکارتا و آنکارا می توانند همکاری های بخش ساخت و ساز را از طریق سرمایه گذاری در توسعه شهر نوسانتارا بهبود بخشند.

وزیر ترکیه هم در این دیدار از پیشنهاد وزیر تجارت اندونزی برای افزایش همکاری با اندونزی در بخش دفاعی استقبال کرد.

بولات گفت: چندین شرکت ترکیه ای آماده تامین نیازهای اندونزی هستند که یکی از آنها تامین پهپاد است.

وی افزود: ترکیه از اندونزی دعوت می کند تا تفاهم نامه ای را به عنوان تضمین برای سرمایه گذاران امضا کنند.

حسن گفت: ترکیه همچنین به دنبال افزایش تعداد پروازهای مستقیم به اندونزی برای بهبود روابط تجاری و بازدیدهای گردشگری است و می‌خواهد همکاری در زمینه صدور گواهی حلال را هم در سطح دوجانبه و هم در چارچوب سازمان همکاری اسلامی تحقق بخشد.

حسن نیز از تکمیل توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع اندونزی و ترکیه (IT-CEPA) استقبال کرد.

وی اظهار داشت: امیدوارم سوبیانتو پرابوو رئیس جمهور منتخب اندونزی امسال یا سال آینده بتواند به ترکیه سفر کند و همکاری های مشخصی در صنعت دفاعی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha