۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85497242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: از خط قرمزهای غرب عبور کردیم

خمین - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: پیشرفت‌ها و تحولات فنی و مهندسی در جمهوری اسلامی باعث شد تا کشور از خط قرمزهای غرب عبور کند.

به گزارش ایرنا، «محمد مهدی طهرانچی» روز یکشنبه در اجلاسیه سراسری مدیران گروه رشته مدیریت در سالن اجتماعات بیت امام راحل در خمین، تصریح کرد:کشور به معنای واقعی واژه «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور گذاشته و خودکفایی در بخش‌های مختلف روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: «جوان تحصیل‌کرده و توانمند»، نفت و معدن سه نعمت بزرگ کشور از نگاه مقام معظم رهبری است که در بیانیه گام دوم انقلاب بارها به این مهم تاکید کرده‌اند و پیوند این سه اصل مهم وظیفه خطیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: کشور باید در مسیری قرار گیرد که روز به روز بهره‌وری بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مصرف‌گرایی پرهیز شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدیران سازمان‌ها باید استعدادهای مادی را به ثمر بنشانند، افزود: مدیریت شایسته جایی است که استعداد مادی انسانی شکوفا شود.

وی ادامه داد: دانشگاه باید عالم تربیت کند و مولد علم باشد، چراکه دانشگاه نظام تربیتی، علمی، فناوری، فرهنگی و جهت ده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: امروز بجای ارتقای دانش آموزان به دنبال نظام ارتقا معلمان هستیم و توجه به افزایش حقوق این قشر نقش موثری در ارزش آفرینی دارد.

طهرانچی بیان کرد: دانش تخصصی، مهارت فردی، دانشگاه خلاق، دانشگاه نوآور، فرهیختگی و کارآمدی پل بین دانشگاه و جامعه است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کشور ۹۰۰ عضو هیات علمی پیوسته و ۲۰۰ هیات علمی وابسته دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، با اشاره به پذیرش ۱۱۶ هزار دانشجو در بهمن‌ماه پارسال، گفت: ۱۴ هزار نفر در رشته حسابداری پذیرش شدند، چهار هزار و ۲۴۵ نفر در مدیریت بازرگانی، یک‌هزار و ۸۸۹ نفر در رشته مدیریت مالی، یک‌هزار و ۳۸۱ نفر در رشته مدیریت دولتی، ۵۰۱ نفر در رشته مدیریت کسب و کار، ۲۰۰ نفر در مدیریت امور بانکی، ۲۰۰ نفر در مدیریت صنعتی و ۲۰ نفر در رشته مدیریت فرهنگی پذیرش شدند.

طهرانچی بیان کرد: بسیاری از رشته‌های تحصیلی در حال از بین رفتن است که این موضوع خطرناک است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: ماموریت دانشگاه پاسخگویی به سوالات واقعی در مواجهه با دنیای پیرامون است و تلاش در این راستا امری ضروری است.

خمین در جنوب استان مرکزی است و جمعیت این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha