مشاور رئیس جمهور شهید: امام راحل جمهوریت و اسلامیت را بخوبی کنار هم قرار داد

شیراز - ایرنا - مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه علمیه با بیان اینکه رمز سربلندی و پیروزی ایران اسلامی جمهوریت و اسلامیت است، گفت: امام خمینی (ره) به خوبی این دو موضوع را باهمه الزامات آن کنار یکدیگر قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی ظهر یکشنبه در مراسم سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در شبستان حرم مطهر شاهچراغ (ع)اظهار کرد: وجود توامان اسلامیت و جمهوریت در این نظام، با همه تهدیدها و دشمنی‌ها، ایستادگی ایران اسلامی در برابر دشمنان را رقم زده است.

او ادامه داد: لازمه جمهوریت این است که مردم در راس امور قرار گیرند و مسئولان نظام نیز مردمی باشند، به مردم توجه کنند و هم و غمشان برطرف کردن مشکلات آنها باشد.

حاجی ابوالقاسم اضافه کرد: پرهیز از اشرافی‌گری و رسیدگی خاص به اطرافیان، حزب و قبیله از دیگر ضرورت‌های جمهوریت است که امام خمینی (ره) نیز توجه ویژه‌ای به آن داشت.

مشاور رئیس جمهور شهید بیان کرد: امام انقلاب مردمی بود، زندگی ساده و بی آلایش، روحیه ساده زیستی و سلامت مالی داشت و خانه او امروز در جماران محل آمد و شد دلدادگان انقلاب است.

وی عنوان کرد: نهراسیدن از دشمن و تکیه به خداوند، ترویج شعائر الهی از سوی مسئولان، توجه به منفعت امت اسلامی، تقویت ارتباط با امت اسلامی، روحیه خودباوری و استقلال و اتکا به توان داخلی نیز از الزامات اسلامیت نظام است.

حاجی ابوالقاسم ادامه داد: امام خمینی (ره) نظامی را بنیان گذاشت که نه به سمت شرق تمایل داشت و نه غرب، نه کمونیسم و نه لیبرالیسم را پذیرفت و همواره بر ترویج شعائر الهی تاکید ویژه ای داشت.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه علمیه ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، تاکید ویژه‌ای بر تقویت امکانات و صنعت داخلی کشور داشت و اسلام را محور اتحاد قرار داد.

وی با بیان اینکه امام راحل فلسطین را مساله نخست جهان اسلام دانست، گفت: امروز حمایت از مردم فلسطین و ابراز انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا فراگیر شده است.

دفاع از جمهوریت و اسلامیت ایران با رهبری فرزانه

مشاور رئیس جمهور شهید در امور روحانیت و حوزه اظهار کرد: این ویژگی‌های اساسی جمهوری اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دنبال شد؛ ایشان بر نقش مردم در راس امور و دور از اشرافی‌گری تاکید داشته، شبانه روزی برای خدمت به مردم تلاش کرده و دوری از دنیا طلبی و توکل به خدا و ایستادگی در برابر استکبار جهانی از ویژگی‌های معظم له است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جهت ترویج شعائر الهی بر مراسم دینی و معنوی اعتکاف، زیارت، راهیان نور و دیگر شعائر همواره تاکید دارد.

حاجی ابوالقاسم اضافه کرد: ایشان همواره بر روحیه خود باوری و تکیه بر تولید داخلی تاکید کرده و برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی تلاش کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس است که امروز ایران اسلامی در طراحی و ساخت ماهواره در میان ۱۰ کشور برتر دنیا، در زمینه سلول‌های بنیادی از ۲ کشور برتر جهان، در تولید علم جزو ۱۵ کشور برتر جهان و در اختراعات و اکتشافات جزو هفت کشور برتر دنیاست و موشک‌های رادار گریز و پهپادهای پیشرفته را تولید کرده است.

مشاور رئیس جمهور شهید اضافه کرد: ایران اسلامی در زمینه اجتماعی نیز وضعیت خوبی دارد چنانکه در حالی که خودکشی در دیگر کشورها بیداد می‌کند، کمترین میزان را در ایران دارد و مردم به هنگام رخداد سانحه و حادثه های مختلف به صورت جهادی به کمک یکدیگر می‌شتابند و امروز سه هزار گروه جهادی فعال در کشور وجود دارد.

مشاور رئیس جمهور شهید: امام راحل ،جمهوریت و اسلامیت را  بخوبی در کنار هم جای داد+ فیلم

دولت رئیس جمهور شهید، بر روی ریل انقلاب اسلامی حرکت کرد

وی بیان کرد: هر گاه اندکی از این مسیر یعنی توجه به جمهوریت و اسلامیت فاصله گرفتیم، آسیب‌هایی به کشور وارد شد؛ برخی دولت‌ها از مردم فاصله گرفتند و به اشرافی‌گری روی آوردند، گاهی به جای سلامت مالی اختلاس آمد و به جای خود اتکایی به سوی دریوزگی در برابر شرق و غرب حرکت کردند، به جای ترویج شعائر الهی سند ۲۰۳۰ را اجرایی کردند و بجای تقویت مقاومت اسلامی، پشت سرداران میدان را خالی کردند، اما به لطف خداوند با ریاست جمهوری آیت ‌الله رییسی انقلاب اسلامی به مسیری بازگشت که امام راحل (ره) ریل گذاری کرده بودند.

حاجی ابوالقاسم گفت: رئیس جمهور شهید مردمی بود و در دوره او رکورد سفرهای استانی و بازدید از مناطق محروم شکسته شد، سفرهای استانی با کمترین هزینه‌ها انجام می‌شد و شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد، سفرهای بین المللی او با کمترین زمان و بیشترین فایده بود و در بعد اسلامیت نیز با صلابت در برابر استکبار ایستاد و اولین سندی که امضا کرد، لغو سند ۲۰۳۰ بود.

مشاور رئیس‌جمهور شهید با اشاره به توجه آیت الله رئیسی به تولید داخلی و حل مشکلات کارگران، افزود: با تلاش‌های سه ساله دولت سیزدهم، بیکاری کشور به زیر هشت درصد رسید که در چهار دهه انقلاب اسلامی بی‌سابقه است، ۲ هزار کارخانه راکد احیا شد و ۱۰ هزار واحد تولیدی نیز خط‌های جدید راه‌اندازی کردند و رونق گرفتند. در این مدت با اتکا به توان داخلی و توجه به تولید، صادرات غیر نفتی ایران به ۵۳ میلیارد دلار رسید.

حاجی ابوالقاسم با اشاره به توجه دولت سیزدهم به جبهه مقاومت اسلامی، اظهار کرد: وزیر خارجه شهید کشور تنها یک وزیر ایران نبود، بلکه جبهه مقاومت بود و کاری کرد که امروز جبهه استکبار به ذلت افتاده است.

پیشرفت کشور نیازمند مشارکت انتخاباتی پرشور است

مشاور رئیس جمهور شهید در امور روحانیت و حوزه علمیه، اظهار کرد: با شهادت آیت الله رئیسی، امروز کشور در آستانه یک انتخابات بزرگ است و اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند باید شاهد انتخابات با مشارکت بالا باشیم.

وی ادامه داد: باید خدمات دولت سیزدهم را بیان کنیم تا امیدی که اکنون نیز به مردم برگشته، استمرار پیدا کند.

مشاور رئیس جمهور شهید توصیه کرد: مردم در انتخاب رئیس جمهور آینده کشور به الزامات جمهوریت و اسلامیت نظام توجه داشته باشند؛ اینکه آیا آن فرد روحیه مردمی و ساده زیستی و تلاش شبانه روزی برای مردم را دارد، از نظر مالی سلامت داشته باشد، در برابر بیگانگان با صلابت می ایستد و نسبت به شعائر الهی چه دیدگاهی دارد؟

او گفت: دیدگاه نسبت به تولید و صنعت ایرانی و جبهه مقاومت و تلاش برای اضمحلال صهیونیستی از دیگر مواردی است که باید در انتخاب رئیس جمهور مدنظر مردم باشد.

این آیین عزاداری و بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، شهدای خدمت و بزرگداشت یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور جمع بزرگی از مردم و مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه در فارس و معاونان و مشاوران استاندار فارس برگزار شد و حاج خلیل نگهبان ساعتی را به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha