امام جمعه موقت شیراز: امام راحل اصل فراموش شده حکومت اسلامی را با مبنایی علمی، عملی کرد

شیراز – ایرنا – امام جمعه موقت شیراز گفت: امام خمینی (ره) مردی است که در تاریخ درخشید و توانست اصل مهم حکومت اسلامی که به فراموشی سپرده شده بود را با یک مبنای علمی و نظریه‌پردازی مطرح و آن را در عمل پیاده کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضوی اردکانی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: تاریخ پس از غیبت صغری امام زمان (عج) شخصیت بارزی مانند امام خمینی (ره) به خود ندیده است.

وی ادانه داد: آن حضرت توانست تحولی در جهان اسلام بوجود آورد و با استدلال‌های محکم این ایده را مطرح کرد که اینطور نیست که شیعیان و مسلمانان در زمان غیبت معصوم دارای حکومت نباشند.

وی ادامه داد: هرچند حکومت واحد جهانی مخصوص امام زمان(عج) است و پیش از آن امکان پذیر نیست، اما ولایت فقیه می تواند در زمان غیبت معصوم، در گوشه‌ای از جهان با تشکیل حکومت، احکام اسلامی را اجرا کند.

رضوی اردکانی افزود: امام راحل این ایده را به صورت مبسوط بیان کرد و با اراده محکم و استدلال متین آن را به به عمل رساند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: امام نشان داد که اگر مردم به میدان بیایند و با ولی فقیه بیعت کنند می‌توان حکومت اسلامی را پیاده کرد و با بیعت مردم مسلمان در داخل و کشور، توانست با برنامه ای صحیح رژیم طاغوت را ساقط کند و جمهوری اسلامی را نه یک کلام بیشتر و نه یک کلمه کمتر مستقر کند.

جمهوری اسلامی محکم‌ترین نظام دموکراسی بشری است

رضوی اردکانی اظهار کرد: امام خمینی ۱۲ اردیبهشت ۵۸ جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشت و این سطح بالای از دموکراسی بود، در حالی که در هیچ جای دنیا نوع حکوممت به رای گذاشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی محکم ترین نظام دموکراسی بشری است، گفت: ولی فقیه هنگامی می‌تواند حکومت اسلامی را برپا کند که مردم نیز به صحنه بیایند، چرا که ائمه معصوم (ع) نیز بدون همراهی مردم نتوانستند حکومت کنند.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: این فرصت طلایی در قرن حاضر برای امام خمینی (ره) ایجاد شد تا حکومت و دموکراسی اسلامی در دنیایی که قدرت های مقتدر حکمرانی می‌کردند ایجاد کند و این کار، کارستان امام است.

رضوی اردکانی بیان کرد: جمهوری ظاهر حکومت و به معنای پشتوانه مردمی آن است و محتوای آن اسلامی است؛ در حالی که با استقرار حکومت مشروطه قانون اساسی آن از بلژیک ترجمه و تصویب شد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمان حاضرو شبهه‌هایی که وارد می‌شود، اذعان کرد: حتی انبیا وامیر المومنین (ع) نیز نتوانستند قوانین اسلام را مو به مو پیاده کنند، چرا که عده‌ای پیروی نمی‌کردند و جنگ هایی بر ایشان تحمیل کردند.

رضوی اردکانی اضافه کرد: دیگر ائمه نیز امام بودند اما چون نیروی انسانی لازم را در اختیار نداشتند برای تشکیل حکومت اسلامی مبسوط الید نبودند.

وی گفت: امام خمینی (ره) فقیه، متقی ومخالف هوای نفس بود و مخلص برای خدا قیام کرد اما پس از پایه‌گذاری نظام اسلامی، جنگ تحمیلی را بر کشور تحمیل کردند، ترورهای منافقین را شروع کردند و تجزیه طلبان را واداشتند تا در گوشه گوشه کشور اقدام کنند، اما با همه ضربه هایی که وارد شد، بصیرت مردم این توطئه‌ها را خنثی کرد.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: اکنون پس از گذشت ۴۶ سال، میراث امام راحل زنده است و دیدیم که در مشبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، مردم چگونه به صحنه آمدند.

رضوی اردکانی اظهار کرد: تا زمانی که مردم حامی نظام جمهوری اسلامی هستند، اسیبی به آن نمی‌رسد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه، گفت: حضور گسترده در انتخابات ضروری است و پس از مشارکت باید انتخابی هوشیارانه داشته و کسی را انتخاب کنیم که در قاطعیت و مدیریت و اخلاص و عمل مانند شهید رئیسی باشد، به گونه‌ای انتخاب کنیم که پشیمان نشویم و فرد منتخب نیز راه شهدا را ادامه دهد.

در این مراسم که با حضور جمعیت بزرگی از مردم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی (ع) برگزار شد، برگزار شد، حاج خلیل نگهبان نیز ساعتی را به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha