استاندار: پایانه‌ بین المللی بوشهر آماده سفرهای دریایی هم‌وطنان است

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: بندر بوشهر با برخورداری از پایانه‌ بین المللی مسافربری دریایی استاندارد، آماده نقش آفرینی برای انجام سفرهای دریایی هم وطنان به کشورهای منطقه است.

«احمد محمدی زاده» روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پایانه شهید حقگو براساس استانداردهای روز جهان، ظرفیتی ارزشمند برای رونق گردشگری دریایی در استان بوشهر به شمار می رود.

وی ادامه داد: مساحت بندر کنگان تا پیش از این حدود ۶ هکتار بوده که با توسعه موج شکن محوطه این بندر به ۳۶ هکتار افزایش و عمق آن به پنج متر رسیده است.

محمدی زاده بیان کرد: ارزش طرح یاد شده در زمان اجرا، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که اگر ارزش روز آن ۲۴ هزار میلیارد ریال برآورده می شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: توسعه آینده بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که برای جذب سرمایه گذار به این محدوده تمرکزی ویژه معطوف شده است.

محمدی زاده افزود: ارزش روز طرح‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که بدون تردید به رونق بنادر استان کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار: پایانه‌ بین المللی بوشهر آماده سفرهای دریایی هم‌وطنان است

وی اظهار کرد: طرح‌های مختلفی در بنادر استان بوشهر در دست احداث است که در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بندر، دریا و حمل و نقل دریایی زیرساخت اصلی توسعه در هر منطقه است که در استان این فرصت با وجود ۱۱ بندر تجاری بخوبی فراهم شده تا صادرات و واردات بر این بستر انجام شود.

وی افزود: در دولت شهید آیت الله رئیسی در بنادر استان بوشهر اقدام‌‎های بسیار خوبی انجام شده که در این راستا از تلاش‌های مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان قدردانی می شود.

محمدی زاده اظهار امیدواری کرد سایر طرح‌های این اداره کل نیز در کمترین زمان ممکن بهره بردای و مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: یکی از طرح‌های مهم برای اداره کل و بنادر و دریانوردی استان بوشهر لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر است که در دولت‌های سابق نسبت به این مهم غفلت شده است.

محمدی زاده اظهار کرد: لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر همواره مورد توجه جدی شهید آیت الله رئیسی بود تا با رسیدن عمق کانال دسترسی بندر بوشهر، امکان تردد برای شناورهای ۵۰ هزار تنی در این بندر فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha