۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85497448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتایج یک نظرسنجی؛ حزب راست افراطی فرانسه پیشتاز انتخابات پارلمان اروپا

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» (RN) در فرانسه نسبت به حزب میانه «رنسانس» متعلق به «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری این کشور پیشتاز است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، نتایج یک نظرسنجی در فرانسه که امروز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد حزب راست افراطی «اجتماع ملی» این کشور برای انتخابات پیش روی پارلمان اروپا پیشتاز است.

موسسه "الابه- Elabe" که نظرسنجی یاد شده را انجام داد در عین حال تاکید کرد که نتایج کاملا پایدار نیست و احتمال تغییر آن تا زمان برگزاری انتخابات وجود دارد. بر اساس اعلام این موسسه، یک نفر از هر سه نفر ممکن است تا پیش از انتخابات نظر خود را تغییر دهد.

مطابق نتایج این نظرسنجی، جردن باردلا نامزد پیشتاز برتر حزب اجتماع ملی، ۳۲.۵ درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.

همزمان والری هایر از حزب میانه رنسانس و جز متحدان مکرون، با ۱۶ درصد در رتبه دوم و رافائل گلوکسمن نامزد سوسیالیست حزب چپ میانه با ۱۳ درصد آرا در رتبه بعدی قرار گرفتند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد که انتخابات پارلمان اروپا این کشور به عنوان معیاری کلیدی برای میزان محبوبیت سیاستمداران ملی در نظر گرفته می شود.

گفته می شود که بردلا امروز یکشنبه آخرین گردهمایی انتخاباتی را در پاریس برگزار می کند. پیش بینی شده است که نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر از هواداران این حزب و مارین لو پن به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده حزب راست افراطی در این گردهمایی حاضر شوند.

نظرسنجی‌ها همچنین حاکی است که احزاب راست افراطی در چندین کشور اتحادیه اروپا در انتخابات ۶ و ۹ ژوئن (۱۷ و ۲۰ خرداد) بیشترین آرا را به دست آورده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha