استاد حوزه و دانشگاه: تحقق اسلام ناب اساس تفکر حضرت امام خمینی (ره) بود+فیلم

تربت‌حیدریه - ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمانی که ۲ تفکر غرب و شرق به بن بست رسیده‌ بود، حضرت امام خمینی (ره) تفکر اسلام ناب محمدی (ص) را ارایه و محور انقلاب اسلامی قرار داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «مرتضی دهشت» عصر یکشنبه در آیین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد که به میزبانی آموزش و پرورش تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: سه مولفه مهم و اساسی در تئوری اسلام ناب محمدی، دشمن‌ستیزی، بصیرت و به موقع عمل کردن است.

وی ادامه داد: هنر معمار فرزانه انقلاب اسلامی آن بود که ملت ایران را در این مکتب ناب به عزت و اوج برساند و همچنین تحقق آیات قرآن را به اثبات برساند.

دهشت با بیان اینکه اکنون با سه نوع اسلام مواجه هستیم، گفت: اسلام سکولار که برخی کشورها نامش را اسلام رحمانی گذاشته‌اند، اسلام تکفیری و ترور که بنام اسلام جنایت می‌کند و سومین همان اسلام ناب محمدی (ص) است که امروز رد پای آن را علاوه بر ایران، در فلسطین هم می‌بینم.

مدرس حوزه علمیه در بخش دیگری ضمن پاسداشت مقام شامخ شهید رییسی و شهدای خدمت، اضافه کرد: همه این عزیزان تربیت یافته مکتب امام بودند و در اوج بداخلاقی‌ و برخی مسایل و طعنه بدخواهان، به گونه‌ای رفتار کردند که بیانگر خدمت به مردم در اوج قدرت بود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز در این آیین گفت: شهید خدمت امروز سبک جدیدی از مدیریت را نشان داد که می‌توان آن اندیشه‌ها را به روز تبدیل کرد و در عین حال در دورانی که همه در مادی‌گرایی برای رفاه زودگذر دنیوی از یکدیگر سبقت می‌گیرند، شهید رییسی ثابت کرد می‌شود قدرت داشت و برای مردم کار کرد.

«حجت صالحی» افزود: نگاه به دنیا در عین حال که متوجه آخرت هست در مشی و رفتار و گفتار حضرت امام (ره) دیدیم و امروز در سوگ شهید جمهور عزیز، این مصداق خدمت را شاهدیم.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha