امام خمینی(ره)خار چشم ستمگران و روشنی‌دیدگان مستضعفان عالم گشت

شیراز-ایرنا-استاندار فارس در آستانه نیمه خرداد، سالروز قیام ۱۵ خرداد،همچنین ارتحال بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی و انتخاب رهبر معظم انقلاب؛ پیامی صادر کرد و گفت: امام خمینی(ره)خار چشم ستمگران و روشنی‌دیدگان مستضعفان عالم گشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، متن پیام محمد هادی ایمانیه بدین شرح است: آمدن‌ها و رفتن‌های تاریخ، طبیعتِ زمان و محدودیتِ آدمی است. در این میان، انسان‌های بزرگ و با اراده فراوان بوده‌اند، اما روحِ متعالیِ متصل به حق، ظلم ستیز و اعجاز گونه‌ای که جامعِ خصالِ نفیس در به لرزه درآوردنِ تختِ ظلمِ فرعون‌های زمانه و روشن نمودنِ نورِ امید در دلِ مستضعفانِ تاریخ باشد و با جامعیتش، میلیون‌ها نفر را شیفته و جان فدای آرمان‌های والایش کند، جز در خمینی کبیر رحمه الله علیه، میسر نشد، که قیام الهی اش، بعثتِ انبیا و امامتِ اوصیا را در خاطره‌ها زنده نمود و روحِ عبادت و خلوصِ بندگی در برابرِ خدای متعال را، با استواری و صلابتِ مثال زدنی آمیخت و خارِ چشمِ ستمگران و روشنی دیدگان مستضعفانِ عالم گشت.

در ادامه پیام استاندار فارس آمده است: اکنون با گذشتِ ۶ دهه از مجاهدت‌های آن شیرمردِ اسطوره‌ای، سربازانِ در گهواره‌اش، سرداران توفنده بر سپاه ظلمند و قدسِ شریف با ابتکارِ مثال زدنی اش، بر پیشانیِ آزادی‌خواهان زمین می‌درخشد و اراده پولادین چنین رهبری، افتخار همیشه تاریخ بشریت است و قامتِ استوار جانشین بی بدیلش، رهبر حکیم و فرزانه ی انقلابمان، ادامه دهنده قدرتمندِ راه درخشان اوست.

ایمانیه در این پیام افزوده: دیگر بار پر کشیدنش را به سوگ می‌نشینیم و با آرمان‌های الهی اش تجدید بیعت می‌کنیم و بر آن عهد که بستیم خواهیم ماند به اذن الله. (و هر که به عهدی که با خدا بسته است وفا کند به زودی خدا به او پاداش بزرگ عطا خواهد کرد)

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha